Publicitatea stradală ar putea deveni un lux în Capitală

Publicitatea stradală ar putea deveni un lux în Capitală

Aleşii generali ai Capitalei discută mâine înfiinţarea unei societăţi comerciale care să gestioneze publicitatea stradală din Capitală. Panourile publicitare, mash-urile şi bannerele ar putea fi mult mai puţine şi tariful de montare al lor- mult mai mare.

Potrivit proiectului de hotărâre, Municipalitatea vrea înfiinţarea unei firme care să gestioneze panourile publicitare sau orice altă formă de marketing pe domeniul public al Municipiului Bucureşti. În opinia aparatului executiv al Municipalităţii, care a elaborat acest proiect, este nevoie de această nouă societate pentru că mai multe capitale Europene au început să reducă spaţiul alocat pentru publicitate şi că preţurile suint mult mai mari decât la noi. Ei dau exemplu Barcelona, unde, spun ei, numărul panourilor publicitare, dar şi a altor forme de publicitate sunt puţine şi mult mai scumpe ca la noi.

Potrivit documentului, noua societate ar urma să crească veniturile provenite din publicitate ca-n poveşti. Concret, în timp ce în 2015 au fost strânşi 1,75 milioane de lei, anul trecut s-au colectat 1,7 milioane de lei. Mai marii Capitalei susţin că noua societate va aduce venituri de 10-30 de milioane de euro, fără a specifica perioada în care va face aceste venituri.