În 2019, piața moto din România a crescut cu 40% comparativ cu 2018 — cea mai bună evoluție pe plan european. Totodată, în România ponderea motociclurilor este mică în raport cu numărul total de autovehicule: din 9.000.000 de vehicule înmatriculate, doar 150.000 sunt motociclete și scutere. Mai mult, circa 106.000 dintre acestea au peste 12 ani vechime; doar 12.000 sunt mai noi de 4 ani.

Din fericire, în ediția de anul acesta al programului de înnoire a parcului auto a fost inclus și Rabla Moto, dedicat exclusiv achiziției de motocicluri. Astfel, în schimbul casării unui autoturism vechi primești un voucher de 3.500 de lei cu care îți poți achiziționa un motociclu.

La fel ca la Rabla Plus, în vederea achiziționării unui motociclu electric beneficiezi de o primă mai mare (chiar dublă în cazul acesta): 7.000 de lei.

Dealerii înscriși în programul Rabla Moto sunt reprezentanți ai mărcilor Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Italjet, Moto Guzzi, Piaggio, Royal Enfield, SYM, Suzuki, Ural, Vespa și, în curând, Yamaha — deci oferta este cât se poate de variată.

Conform spuselor lui Răzvan Pavel, președinte al asociației motoADN, „Criza COVID schimbă totul, dar pentru piața moto ar trebui să reprezinte un impuls. (…) Percepția despre motociclism se schimbă și în România și asta ne bucură. Am trecut demult de nivelul la care se considera că este un mijloc de deplasare pentru teribiliști. Mulți români descoperă acum eficiența deplasării urbane pe 2 roți și frumusețea călătoriilor moto”.

Asociația a pus la dispoziția doritorilor o platformă de informare și facilitare a procesului de achiziție a unui motociclu prin programul Rabla Moto. Pe www.rablamoto.ro găsești un ghid cuprinzător, de la modul în care funcționează programul până la lista de dealeri și legislația în domeniu.