Au apărut primele imagini cu podul de la Brăila. Se pot vedea segmentele tablierului care vor forma calea de rulare a Podului suspendat peste Dunăre.

Imaginile au fost postate pe contul de Facebook destinat acestui obiectiv major. El reprezintă cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani.

Administratorii contului Pod Suspendat Brăila au postat câteva imagini în care se poate vedea cum patru macarale cară în tandem un astfel de segment de pod, operaţiunea reprezentând, potrivit declaraţiei ing. Viorel Eşanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor podului, mutarea unor module din Şantierul Naval Brăila, unde se construiesc, în Şantierul Naval Galaţi, având în vedere că la Brăila nu mai există spaţiu pentru depozitarea lor.

„Segmentele tablierului se construiesc în Şantierul Naval Brăila.

Mare parte din segmentele tablierului se află depozitate în Şantierul Naval Brăila, dar pentru că nu au mai avut spaţiu de depozitare.  Au fost duse şi într-o altă locaţie, respectiv pe Şantierul Naval Galaţi.

Primele imagini cu podul de la Brăila

Lungimea unui segment de tablier este de 25 metri, fiecare având o greutatea de 250 de tone. În total vor fi 80 de segmente, care vor fi sudate între ele şi vor forma calea de rulare a podului.

În ceea ce priveşte stadiul lucrărilor, pilonii au fost finalizaţi, iar acum se montează grinzile de rigidizare.

În blocurile de ancoraj, lucrările sunt la fel foarte avansate, sperăm noi ca, din martie, să înceapă efectiv lansarea cablurilor.

Ridicarea segmentelor de tablier se va face după ce vor fi lansate cablurile de susţinere”, a declarat, pentru Agerpres, Viorel Eşanu.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea.

La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 metri. Va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare. Patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare.  Două acostamente de 1,50 metri lăţime.

Și o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere.

Trotuarele urmează să aibă 2,80 metri fiecare.