Președintele unei universități critică travestiul, pentru că e „misoginism derizoriu, divizoriu și demoralizator”

Președintele unei universități critică travestiul, pentru că e „misoginism derizoriu, divizoriu și demoralizator” Comunitatea LGBTQ Sursa foto: Dreamstime.com

Într-un mesaj adresat studenților, cadrelor didactice și personalului, președintele Universității West Texas A&M, Walter Wendler, a afirmat că spectacolele travesti denigrează femeile și a declarat că școala nu va găzdui un spectacol de travestiți în campus.

Într-o postare pe Instagram, la începutul acestei luni, organizația studențească „Spectrum” a WTAMU a făcut publicitate pentru evenimentul travesti, menționând: „Spectrum lucrează cu F1RSTGEN și alte organizații din campus pentru a produce A Fool's Drag Race, în curând!”.

În timp ce Wendler a condamnat travestiul în mesajul său, el a sugerat ca oamenii să trimită bani către Trevor Project, o organizație în beneficiul căreia spectacolul de travesti (drag show-ul) fusese programat. „Universitatea West Texas A&M nu va găzdui un spectacol de travestiți în campus”, a scris Wendler. „Acesta a fost anunțat pentru data de 31 martie 2023, ca un efort de a strânge bani pentru The Trevor Project. Organizația non-profit se concentrează pe prevenirea sinuciderilor - o cauză nobilă - în comunitatea LGBTQ”.

„Fiind un spectacol care exagerează aspecte ale feminității (sexualitate, feminitate, gen), spectacolele travesti stereotipează femeile în extreme ca în desene animate pentru amuzamentul celorlalți și discriminează feminitatea. Orice eveniment care diminuează un individ sau un grup prin intermediul unei astfel de reprezentări este greșit”, a scris Wendler.

Un profesor de la o universitatea din SUA se opune travestiului

„Spectacolele travesti sunt derizorii, divizoare, demoralizatoare, și misogine, indiferent de intenția declarată. Un astfel de comportament contravine scopului WT. O persoană sau un grup nu ar trebui să încerce să se ridice pe sine sau o cauză prin batjocorirea unei alte persoane sau a unui alt grup. În calitate de președinte al universității, nu aș sprijini spectacolele „blackface” în campusul nostru, chiar dacă mi s-ar spune că spectacolul este o formă de exprimare liberă sau că este destinat umorului. Este greșit. Nu susțin niciun spectacol, reprezentație sau expresie artistică care îi denigrează pe alții - în acest caz, femeile - indiferent de motiv”, a declarat acesta.

„Un spectacol travesti inofensiv? Nu este posibil. Nu aproba diminuarea vreunui grup în detrimentul unor gesturi impertinente față de un alt grup, indiferent de motiv, chiar și atunci când legea țării pare să o impună. Sprijinirea Proiectului Trevor este o idee bună. Recomandarea mea este să nu mergeți la spectacol și să trimiteți banii”, a scris Wendler.

Spectrum a ripostat într-o declarație, susținând că „Drag (travesti) nu este o batjocură„, ci „o celebrare a ... homosexualității, genului, acceptării, iubirii și mai ales a feminității”. Grupul a cerut ca Wendler să reintroducă spectacolul de travesti, să-și ceară scuze și să se retragă din funcția de președinte al universității.

O pagină de petiție postată pe Change.org declară: „Noi, studenții de la WTAMU ... îl îndemnăm să reintroducă spectacolul travesti în campus. Organizăm acest spectacol de travesti indiferent dacă avem sau nu sprijinul său, dar lipsa extremă de compasiune față de populația studențească LGBT+ și activistă din campus se arată prin acest ultim e-mail”.