Postașii devin asistenți comunitari. De ce are loc această conversie profesională
- Nicolae Comănescu
- 23 februarie 2021, 20:16
Poștașii vor fi nevoiți să devină și asistenți comunitari, pentru a căpăta noi atribuții după digitalizarea Poștei Române.
Poștașii vor avea noi atribuții și vor deveni asistenți comunitari. Este anunțul făcut, marți, de Ciprian Teleman, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării. La Poșta Română sunt angajați mulți factori poștali. Care vor trebui să se reorienteze, odată cu digitalizarea serviciilor.
„Sunt foarte mulți factori poștali. Trebuie să îi pregătim pentru altceva. Aceștia ar putea fi pregătiți să devină asistenți comunitari. Este un proiect.” A anunțat ministrul Ciprian Teleman la Antena 3.
Poștașii vor deveni asistenți comunitari
„Se întâmplă uneori, un exemplu puțin mai macabru, ca unele persoane să fie găsite decedate în locuință după o perioadă destul de lungă de timp. Ori, avem acești factori poștali care cunosc foarte bine comunitățile și ar putea fi cei care să semnaleze lucruri neobișnuite.” A mai spus oficialul.
Pe de altă parte, această digitalizare a Poștei Române va aduce și reducerea numărului de angajați. Așadar, se întrevăd concedieri în cadrul instituției. „Toată lumea așteaptă să vadă Poșta Română profitabilă”, a mai declarat Ciprian Teleman pentru sursa citată. Se preconizează că se va renunța la 21% dintre angajați.
Se anunță concedieri la Poșta Română
„În vederea optimizării organizatorice și redrepsări/ eficientizării aspectelor economice, numărul de posturi ocupate din cele două categorii indicate pe care le veți propune spre desființare va reprezenta un minim de 21% din numărul total de posturi.” Se preciza săptămâna trecută într-un document al Poștei Române.
Se pregătesc concedieri la Poșta Română. Vor fi desființate minim 21% dintre posturi
Despre concedieri a vorbit și directorul general de la Poșta Română, Horia Grigorescu. „Colegii mei au primit sarcina de a analiza activitatea colegilor din subordine și modul în care este organizată și structurată activitatea acestor departamente, servicii, birouri. Astfel încât să ajungem la optimizarea numărului de personal care este implicat exclusiv în activitatea administrativă, în zona TESA.
Nu vorbim despre zona operațională. Nu vorbim despre factorii poștali, nu vorbim despre oficiante, nu vorbim despre oamenii care sunt zi de zi pe stradă. Sunt cei care generează veniturile acestei companii.”