Podul de la Brăila. Tot covorul asfaltic ar putea fi înlocuit

Podul de la Brăila. Tot covorul asfaltic ar putea fi înlocuitPodul de la Brăila. Sursa foto: Gov.ro

Podul de la Brăila a fost „vizitat” de inspectorii care au analizat calitatea asfaltului turnat, pe ceea ce constructorii români au numit Golden Gate din România. Experții au constatat că lucrările sunt de proastă calitate iar constructorul nu a respectat procesul de asfaltare.

Mai mult, asfaltul a fost turnat greșit pe podul de la Brăila. De unde valurie și crăpăturile din construcția pe care politicienii au declarat-o minunea infrastructurii românești. În condițiile constatate, constructorului îi revine obligația de identifica o soluție. În caz contrar, podul de la Brăila nu va fi recepționat.

Șefii de la Transporturi au recunoscut lucrările de mântuială de la Podul de la Brăila

A fost nevoie de două asfaltări pentru ca șefii de la Drumuri să admită că italienii au folosit materiale slab calitative în procesul de asfaltare. În primă instanță, la doar o săptămână de la inaugurare au apărut valuri pe șoseaua, atunci autoritățile au aruncat vina în ograda transportatorilor care nu au respectat restricțiile de tonaj pe timp de caniculă.

Însă, un raport inițiat de Centrul de Studii Tehnice Rutiere indică faptul că problemele sunt mult mai grave. Directorul CNAIR, Cristian Pistol a declarat în mod explicit că respectivul constructor nu a respectat tehnologia și rețeta de asfaltare. Iar probleme nu se opresc aici. Directorul Companiei de Infrastructură Rutieră apreciază că hidroizolația podului va trebui refăcută cum la fel de bine covorul asfaltic trebuie înlocuit conform procesului de turnare.

„Concluziile raportului sunt clare: nu au fost respectate rețeta și tehnologia. E clar că rețeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă”, a explicat Cristian Pistol, directorul CNAIR.

Pe durata lucrărilor, constructorul italian a fost nevoit să intervină și pentru a opri infiltrările de apă în blocurie de ancoraj de pe cele două maluri ale Dunării. Microfisusrile repsective au fost umplute cu rășini. Însă dacă soluția constructorului va da greș, este foarte probabil să se intervină pentru hidroizolarea structurilor de care sunt prinse cablurile care susțin podul.

Podul de la Brăila

Podul de la Brăila. Sursa foto: Inquam Photos

Revendicările CNAIR sunt undeva la peste 80 de milioane de lei

Cu aceste noi date, liderii politici se văd nevoiți să nu recepționeze podul. Asta cel puțin până când constructorul italian nu va remedia toate problemele. Sorin Grindeanu estimează că italienii vor plăti până la 80 de milioane de lei pentru soluționarea defectelor.

„Revendicările pe care CNAIR le are către constructor sunt undeva peste 80 de milioane de lei, neincluzând faptul că eu nu cred că se vor ține de termen cu descărcarea pe Jijila și asta înseamnă alte despăgubiri”, a declarat Sorin Grindeanu.

La rândul lui, Cristian Apostol, dirctorul general al CNAIR a explicat că: „Potrivit graficului prezentat de ei, în octombrie 2024 vor finaliza legătura, deși stadiul lucrării este foarte avansat. Cu puțină mobilizare, în două luni de vreme favorabilă pot să fie finalizate aceste lucrări”.

Reamintim că Podul de la Brăila a costat bugetul de stat jumătate de miliard de euro și a fost inaugurat în vară în prezența președintelui, a premierului, a ministrului și a comisarului european pentru Transporturi.