Plățile cu cardul, imposibile. Rețeaua Worldline, blocată. E haos
- Antonia Hendrik
- 30 noiembrie 2024, 14:16
Plățile cu cardul nu sunt disponibile în prezent, deoarece ATM-urile întâmpină dificultăți cu plățile POS în întreaga Italie. Problema este cauzată de o întrerupere a rețelei Worldline, generată de lucrările la conductele de gaz din Elveția.
Plățile cu cardul au fost blocate
Problemele rețelei Worldline cauzează haos în plățile cu cardul în Italia deoarece terminale POS și bancomate afectate. O întrerupere semnificativă a rețelei de plăți Worldline a dus, începând de joi, 28 noiembrie, la dificultăți considerabile în procesarea plăților fără contact (prin POS) în Italia.
Incidentul a fost provocat de lucrările de instalare a unor conducte de gaz în Elveția, care au provocat daune semnificative cablurilor și infrastructurii operatorului francez. Problemele au continuat și în ziua de vineri, 29 noiembrie, afectând mai multe bănci și platforme de plată digitală.
Ce spune compania Worldline
Worldline, o companie specializată în soluții fintech, a anunțat că problema întâmpinată este una „generică și extinsă”, afectând un număr semnificativ de clienți din Italia. Deși au fost implementate soluții temporare joi seara, dificultățile s-au reîntors vineri dimineață, iar echipele tehnice depun eforturi susținute pentru a restabili funcționalitatea completă.
Plățile cu cardul au fost blocate. Sursa foto: Pixabay
Banca Italiei urmărește cu atenție situația, colaborând cu operatorii financiari prin intermediul structurii de coordonare a crizelor, Codise, pentru a asigura o reluare treptată a serviciilor și revenirea la normalitate.
Nexi Payments și Bancomat au transmis avertismente
Companii importante precum Nexi Payments și Bancomat au emis notificări către clienții lor, subliniind că problemele sunt strict legate de infrastructura Worldline. Nexi a anunțat că a intensificat monitorizarea și a îmbunătățit canalele de suport pentru clienți.
În același timp, Bancomat și Pagobancomat au raportat că dificultățile au început în jurul orei 11:25, joi, și că efectele se resimt și vineri dimineață, deși se estimează că soluționarea va avea loc în cursul zilei.
Companiilor, disperate că nu pot face plățile cu cardul
Disfuncționalitatea are un impact semnificativ asupra fluxurilor financiare ale utilizatorilor și companiilor care se bazează pe plățile cu cardul. Deși operatorul Worldline a pus la dispoziție un link pentru a urmări starea rețelei, incertitudinea privind termenul de soluționare stârnește îngrijorări în rândul actorilor din industrie. Nexi a declarat că își rezervă dreptul de a lua măsuri pentru a-și proteja atât clienții, cât și compania.
Worldline a evidențiat că depune eforturi continue pentru a găsi soluții alternative până la repararea cablurilor afectate. De asemenea, autoritățile italiene și cele financiare lucrează împreună pentru a reduce impactul asupra utilizatorilor finali. Acest incident subliniază fragilitatea infrastructurii de plăți digitale și necesitatea implementării unor măsuri proactive cât mai repede, scrie corriere.it.