Platformele de cumpărături online, luate la puricat. Ce verifică inspectorii ANAF?
- Marinela Sârbu
- 8 octombrie 2020, 23:07
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat, prin Direcția Antifraudă, operațiunea “Mercur” de verificare a veniturilor nedeclarate obținute din comerțul electronic nefiscalizat.
În timp ce retailerii tradiţionali au anunţat concedieri importante pe fondul pandemiei de coronavirus, unele firme renunţând la mai multe mii de angajaţi, izolarea a dat un impuls semnificativ comerţului electronic, informează AFP.
Un exemplu în acest sens este anunţul făcut la finele lunii august de retailerul britanic Marks & Spencer referitor la concedierea a 7.000 de angajaţi. Câteva ore mai târziu, grupul american de e-commerce Amazon anunţa că va angaja 3.500 de persoane în SUA.
“Este foarte clar că digitalizarea comerţului, chiar dacă există de mai mult timp, cunoaşte o accelerare enormă”, a spus Herve Gilg, director de operaţiuni la firma de servicii pentru companii Alvarez & Marsal.
În opinia acestuia, beneficiile sunt culese de acele companii care derulează deja online o parte importantă din activităţile lor. Din nou în frunte este Amazon, care şi-a dublat profitul net în al doilea trimestru al acestui an, în pofida pandemiei de coronavirus, se mai spune în ştirea AFP, publicată pe site-ul ednh.
Situația, similară și în România
Comerțul online a explodat pe timpul pandemiei de coronavirus. O avalanșă de comenzi a plecat, în toată perioada pandemiei și în special în perioada de lockdown, către firmele de curierat, devenite esențiale pentru oameni și companii. După cifre, perioada izolării la domiciliu era la fel ca de Black Friday în fiecare zi.