Principalii clienţi sunt dezvoltatorii mici şi mijlocii, conform unui studiu al unei companii de consultanţă imobiliară, remis miercuri AGERPRES

Suprafaţa medie achiziţionată pentru construcţia unei case în România este de 500 de metri pătraţi, afirmă specialiştii. 

Poziţionarea rămâne cel mai important criteriu în selectarea terenului potrivit, achiziţia fiind determinată ulterior şi de alte aspecte, precum accesul la utilităţi, drumuri, intrări şi vecinătăţi. De asemenea, conform studiului RE/MAX România, în funcţie de acestea şi de potenţialul de dezvoltare, preţurile diferă substanţial. 

"Spre deosebire de perioada din 2007 – 2008, cumpărătorii nu mai caută terenurile speculativ, ci îşi îndreaptă atenţia către acele zone care oferă un potenţial crescut de construire şi coeficienţi de urbanism cerţi. Raportat la piaţa imobiliară, considerăm că terenurile reprezintă investiţia cu cel mai mare potenţial de creştere, însă, pentru ca investitorul să obţină rezultate bune pe termen lung, recomandarea noastră este abordarea unor consultanţi imobiliari calificaţi şi experimentaţi, care pot identifica şi argumenta potenţialul acestor suprafeţe”, a spus directorul regional al companiei, Răzvan Cuc.