Așa începea un comunicat al Președinției Consiliului de Ministri din martie 1946, pe care-l redăm în continuare:

În numele delegației, d-nii Al. Farkaș, președintele Sindicatului STB, D. Cioc, vice-președinte, Lenin Haltenwagner (foto)  și Mitia Gheorghe au expus domnului Președinte al Consiliului de Miniștri doleanțele Sindicatului, arătând că Consiliul de Administrație neglijează cu desăvârșire aprovizionarea slujbașilor prin Economat, interpretează greșit prevederile contractului colectiv și sabotează înoirea și sporirea parcului de vehicole.

Toate acestea – au spus vorbitorii – se fac pentru a creia nemulțumiri în rândurile celor 10.000 de salariați, ținând seama că slujbașii STB au cel mai frecvent contact cu populația și pot să fie propagatori de agitație, iar în rândul al doilea pentru a paraliza viața Capitalei și a ridica prin aceasta populația în contra Guvernului.

În încheiere au cerut domnului Prim-Ministru să ancheteze cele semnalate și apoi să ia măsuri energice.

Răspunzându-le, domnul Prim-Ministru Dr. Petru Groza a declarat că urmărește de mai multă vreme cazul STB și a constatat că și Soc. Tramvaielor București se menține pe aceeași linie cu toți factorii reacționari, încercând să împiedice redresarea socială, economică și politică sub semnul democrației.

Această Societate își are tradițiile și viciile ei.

Noi vedem clar cum stau lucrurile, dar un complex de împrejurări ne face să nu putem păși deodată la cucerirea citadelelor reacțiunii, ci să luăm poziție cu poziție, mulțumindu-ne cu munca grea de detaliu.

Constat din cele arătate de dvs. – a continuat Domnul Președinte de Consiliu – că a sunat ceasul ca să ne ocupăm și de această citadelă, de STB.

Citește toată POVESTEA pe Evenimentul Istoric