Pe podul peste Dunăre de la Ruse este din nou haos

Pe podul peste Dunăre de la Ruse este din nou haospodul Giurgiu-Ruse / sursa foto: wikipedia

Pe podul peste Dunăre de la Ruse este din nou haos. Lucrările de reparaţie sunt ca o graniță, spun revoltaţi șoferii care s-au aliniat iar la coadă.

Haos la Ruse

Cu toate că Bulgaria este membră cu drepturi depline în Schengen și trecerea liberă a frontierei ar trebui să fie un lucru normal, la podul peste Dunăre de la Ruse s-a format din nou coadă, transmite postul public de radio (BNR).

„Schengen, Mengen - iok Schengen!”, spune unul dintre șoferii care s-au aşezat la coada de dinainte de pod.

Din cauza lucrărilor de reparaţie la pod, unde miercuri a început a doua din cele șase etape de reabilitare a acestuia, în cursul după-amiezii de miercuri au început să se adune camioane pe bulevardele „Bulgaria” și „Tutucaia” din Ruse.

Șoferii, înfuriați de ceea ce se petrece la Ruse

Șoferii au devenit nervoși, iar haosul a apărut din cauza absenţei unei ordini.

„Sunt aici de două ore. Călătoresc de la Varna la București ca să încărc. Am fost surprins să văd că sunt camioane.

Încep din nou să fie cozi. Lucrările de reparaţie sunt ca o graniță. O să stăm din nou la coadă”, spune cu indignare un alt șofer de la coadă.

„Schengen, dar nu există Schengen. O oră și jumătate până aici, iar coada nu înaintează deloc. Haos total. Vin mașini, camioane de peste tot, claxonează și e la fel ca înainte. Totul este blocat din nou. Până nu se termină reparaţiile, nici cozile nu se vor termina”, s-a plâns un al treilea șofer.

De unde e problema

Problema cu așa-zisa „coadă virtuală” a apărut din cauza lipsei de flexibilitate în luarea deciziilor.

Acest sistem a fost propus de administrația municipală din Ruse încă de la încheierea contractului cu firma din cea mai mare parcare din regiune - Tir Parking Ruse.

Luarea unui talon cu număr de trecere a frontierei este gratuită și nu are legătură cu o staţionare în niciuna dintre parcări.

În weekend nu a fost trafic, dar nimeni nu s-a gândit să oprească sistemul. Deși drumul a fost liber, angajaţii parcării au oprit camioanele și le-au obligat să obţină un număr.

Oamenii s-au enervat, au semnalat situaţia presei, iar primarul din Ruse, Pencho Milkov, în loc să reacționeze imediat și să corecteze greșeala, și-a amânat răspunsul pentru luni.

Podul Ruse-Giurgiu, taxă, șoferii

Podul Ruse-Giurgiu / Sursa foto: Facebook

Ce a făcut primarul din Ruse

Astfel, toate instituțiile statului au pus pe umerii lui responsabilitatea, întrucât ordinul pentru această „codă virtuală” îi aparține primarului Milkov, care l-a însărcinat deja pe avocatul primăriei să lucreze la un text prin care „să se calibreze ordinul”.

Când statul s-a agitat și premierul bulgar Dimităr Glavcev a reacționat, scuza primarului a fost că nu a putut lua decizii pe propriul său ordin.

Fără a şti care este situația de pe pod, autoritățile din Sofia au dispus să nu existe o „codă virtuală” și au crezut că rezolvă problema. Da, dar nu este aşa.

Intervenția prefectului și audierile din Parlament

În cursul serii de miercuri, prefectul regiunii Ruse, Dragomir Draganov, a mers pe pod pentru a număra camioanele și a căuta soluții.

„Aproximativ 200 de camioane sunt pe bulevardele „Turtucaia” și „Bulgaria”. Poate că joi şi vineri traficul va fi mai intens. Față de anul trecut și când au avut loc lucrări de reparație, am mărit gradul de trecere pe pod cu 50% odată cu intrarea în spațiul Schengen”, a arătat Draganov.

Urmează interpelări parlamentare despre Podul Dunării la care vor răspunde miniştri.

Înainte de asta, este bine să ştie că dacă se reduce timpul de aşteptare, va creşte permisivitatea coloanei; că schimbul de tură al vameșilor care încasează taxa de pod nu ar trebui să dureze mai mult de un minut, pentru a nu se strânge mașini în fața ghișeului; că este timpul să existe o soluţie pentru cei care au plătit deja online această taxă; că, de fapt, reglementarea circulatiei se poate face foarte uşor prin intermediul camerelor Agenţiei pentru Infrastructură Rutieră, să nu fie transferată unei firme private; că în cele din urmă nu ar fi rău să fie atenţi la nordul Bulgariei, unde nu sunt nici autostrăzi, nici drumuri de mare viteză, spun indiganţi locuitorii oraşului Ruse, potrivit Mediapool.

(Traducerea: Mirela Petrescu, RADOR RADIO ROMÂNIA)

Ne puteți urmări și pe Google News