Un clip publicitar difuzat de principalele posturi de televiziune din Olanda, sub lozinca "Ţine-l acasă", face apel la femeile olandeze să-şi convingă bărbaţii şi prietenii să nu se deplaseze la Euro 2012 din Ucraina, pe motiv că această "republică ex-sovietică este plină de femei frumoase", relatează Interfax.

Clipul publicitar este difuzat mai ales seara la posturile de televiziune NED-1şi NED-2 şi a fost realizat de echipa de PR de la compania energetică Nederlandse Energie Maatschappij (NLE).

Înregistrarea, cu o durată de 25 de secunde, a fost postată de asemenea pe Youtube. Potrivit site-ului NLE, compania a lansat această campanie publicitară înainte de Euro 2012, în care sunt antrenate cunoscute vedete din ţară, precum comentatorul sportiv Henk Spaan, pentru a-i determina pe bărbaţii microbişti olandezi să nu meargă la campionatul din Ucraina, deoarece se vor "confrunta cu multe femei frumoase".
Ministerul ucrainean de Externe s-a sesizat în acest caz
În imagini apare motorul de căutare Google, în care sunt introduse cuvintele cheie "Ukrainian women", pe ecran înşiruindu-se apoi fotografii de femei tinere extrem de atractive, îmbrăcate sumar. În acest timp se aude o voce feminină care exprimă dispreţ şi dezgust în legăturile cu imaginile în desfăşurare.
În cadru apare comentatorul sportiv, care se uită la televizor pe canapea, iar după aceea logoul NLE şi imaginea unui dispozitiv de producere a berii. Vocea de după cadru afirmă că cei care vor semna un contract de 3-5 ani cu societatea NLE vor beneficia de un astfel de aparat de bere, cu care îşi vor putea ţine acasă bărbaţii departe de Ucraina, "ţara despre care se spune că abundă în femei frumoase".

Ministerul ucrainean de Externe şi-a exprimat deja preocuparea în legătură cu difuzarea acestui clip publicitar la televiziunea olandeză, conform Interfax.

<iframe src="http://www.youtube.com/embed/MH-7iiGhh7w" width="640" frameborder="0" height="360"></iframe>