O asistentă de la Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta” a murit după rapel.

Femeia, în vârstă de 55 de ani, s-a vaccinat anti-Covid-19 cu cea de a doua doză. Evenimentul a avut loc cu o săptămână în urmă.

Întregul incident a fost confirmat și de managerul spitalului.

Aceasta a murit la doar câteva zile după doza de rapel. Femeia nu suferea de alte afecțiuni care să-i pună viața în pericol.

Era asistentă care a lucrat la secția de Terapie Intensivă.

În prezent, oficialii din cadrul spitalului au declarat că certificatul medico-legal nu a fost scos încă. Sursele jurnaliștilor de la RomâniaTV spus că pe certificatul de deces e specificat că nu se cunoaște cauza decesului.

Reacția Ministerului Sănătății după ce o asistentă de la Marius Nasta a murit după rapel

Cu privire la cazul asistentei medicale decedate facem următoarele precizări:

„Asistentă medicală, în vârstă de 55 de ani, a fost vaccinată la 21 ianuarie a.c. cu doza de rapel și a decedat la 28 ianuarie a.c.

Menționăm că nu au existat reacții adverse nici după prima doză de vaccin, nici după rapel.

Cauzele decesului vor fi stabilite de către Institutul de Medicină Legală. Pentru corecta informare a opiniei publice vom reveni cu precizări în momentul în care vom avea rezultatele preliminare ale autopsiei”.

Părerea unui medic despre decesul asistentei

„Este o colegă care a luptat de la începutul acestei pandemii împotriva Covid-19. Aşteptăm rezultatele de la această necropsie medicol-legala. Sunt examene toxicologice şi hipstopatologice a căror durată este mai mare şi sperăm să se lămurească şi acest lucru.

Acest vaccin este în continuare în studii clinice şi că profesioniştii din sănătate sunt încurajaţi să raporteze orice fel de reacţie adversă secundară.

Aşteptăm date suplimentare oferite de cei care realizează necropsia în aşa fel încât să fie clarificată cauza decesului. Este în continuare o raportare continuă a reacţiilor adverse. Pot să apară frecvent cefaleea, durere la nivelul locului de injectare, greţuri, insomnie şi paralizie facială care a fost menţionată de mai multe ori în România.

Este greu în acest moment să se spună care este relaţia dintre acel rapel şi decesul pacientei. E încă un semnal de alarmă.

Trebuie, ca de fiecare dată atunci când vorbim despre administrarea unui produs medical, să se obţină acel consimţământ informat şi să existe toate datele medicale, în aşa fel încât riscurile să fie reduse la minimum şi în astfel de situaţii”, a spus Tudor Ciuhodaru, medic la Spitalul Clinic de Urgență „Nicolae Oblu” din Iași.