"Portret de femeie", de Veber Henrik, sau "Turnul Babel", o lucrare ce aparţine şcolii flamande, au răsărit în vitrinele farmaciilor, băncilor şi magazinelor din centrul oraşului.
Reproducerile sunt însoţite de un text care cuprinde adresa muzeului şi mesajul că arta este pentru fiecare. Inedita iniţiativă este menită să promoveze în rândul timişorenilor comorile artistice ce „se ascund“ în patrimoniul Muzeului de Artă Timişoara.
Campania de teasing imaginată de directorul muzeului, Marcel Tolcea, este centrată în jurul mottoului „Eşti orb dacă nu ai văzut Muzeul de Artă“. În cadrul campaniei, un grup de studenţi echipaţi cu bastoane albe şi ochelari negri ar fi trebuit să bată oraşul în lung şi în lat pentru a promova, cu afişe şi pancarte, aceleaşi mesaje.
Viceprimarul Adrian Orza a aprobat însă doar evenimentele de promovare ce au loc în Piaţa Unirii, adică exact în zona unde se află Muzeul de Artă. „Pentru autorităţile locale muzeul este un loc periculos, ca şi promovarea culturii. E vorba de indiferenţă, de lipsă de înţelegere în raport cu arta. Noi vom continua campania, am pregătit pe lângă cele 1.500 de afişe şi un set de 1.500 de stickere cu mesaje pe care le vom lipi prin oraş. Aşteptăm ca municipalitatea să ne amendeze pentru tulburarea ordinii publice“, a declarat directorul muzeului. 70 de vizitatori pe zi Marcel Tolcea a iniţiat campania de promovare pentru a atrage vizitatori în instituţia care deţine de la piese de mobilier din secolele trecute la opere de artă vechi de sute de ani, dar şi contemporane. În timpul verii, au fost zile în care Muzeul de Artă Timişoara nu a avut niciun vizitator, în timp ce în zilele obişnuite muzeul este vizitat, în medie, de 70 de persoane