Evenimentul Zilei > Social > Motivul pentru care nu poți renunța la snacks-uri. De unde vine dependența
Motivul pentru care nu poți renunța la snacks-uri. De unde vine dependența

Motivul pentru care nu poți renunța la snacks-uri. De unde vine dependența

Simți că ai mereu poftă de o gustare? Sau descoperi că nu ești niciodată sătul, în ciuda faptului că ai mai multe mese pe zi? Această foame constantă poate să ne împiedice să pierdem în greutate.

Experții dezvăluie care ar putea fi motivele pentru care simți nevoia să ronțăi snacks-uri constant. „Hormonul foamei, grelina, este produs atunci când stomacul este gol, pentru a semnala creierului că este timpul să mănânce. Dacă nu mănânci atunci când ți se face foame, la următoarea masă este posibil să exagerezi cu cantitatea de alimente pe care o mănânci”, explică Eli.

Ea adaugă că aceste consecințe sunt contraproductive pentru pierderea în greutate și stimulează adesea un cerc vicios de excese și restricții. „Mănâncă mese regulate, echilibrate și ascultă-ți indicii de foame”, a spus Eli.

Importanța celor trei mese

„Pentru a gestiona eficient pofta de mâncare, este extrem de important să vă asigurați că mâncați trei mese pe zi care conțin toți nutrienții esențiali de care corpul dumneavoastră are nevoie”, spune Jess Hillard, nutriționist. „Aceasta include carbohidrați, proteine, legume și grăsimi sănătoase.”

Exercițiile fizice pot juca un rol important în pierderea în greutate. „Trebuie să fii proactiv. Este esențial pentru o rutină sănătoasă să faci și exerciții fizice. Chiar și plimbările regulate pot ajuta; încercați să dedicați o anumită perioadă de timp mișcării zilnice”, a spus Eli.

„Când organismul este lipsit de somn, producția de grelină crește, făcându-ne să ne simțim și mai înfometați. Între timp, producția de leptină (hormonul produs de celulele adipoase) scade, ceea ce vă face să mâncați în exces”, explică Eli.

Renunțarea la zahăr

Eli recomandă să dormiți cel puțin opt ore pe noapte pentru a ajuta la controlul impulsurilor de a mânca. „Concentrarea pe nutriție și practicile stilului de viață pentru a vă îmbunătăți somnul poate face o diferență.” Eli sugerează să se renunțe la cofeină după ora prânzului (aceasta include și ciocolata neagră sau ceaiul).

„Când mâncăm mese sau gustări pe bază de carbohidrați/zahăr, acest lucru ne poate duce la creșterea glicemiei”, spune Eli. „Scăderea zahărului din sânge ne poate face să ne simțim „înfometați”. Creșterea zahărului din sânge, pe termen lung, poate provoca diabet, boli de inimă, inflamație, îmbătrânire accelerată și multe ale complicații”, a spus ea, potrivit The Sun.