Ministrul Transporturilor vrea despăgubiri pentru că România că nu a intrat în Schengen

Ministrul Transporturilor vrea despăgubiri pentru că România că nu a intrat în Schengen Autostrada Transilvania. Sursa foto: Arhiva EVZ

Ministrul Transporturilor a anunţat că doreşte ca România să ceară despăgubiri pentru costurile avute de transportatori în legătură cu faptul că România nu a intrat în Schengen.

Ministrul Transporturilor vrea despăgubiri România că nu a intrat în Schengen. Sorin Grindeanu a explicat că a solicitat o statistică. Este pentru a vedea cât au pierdut transportatorii români din cauza refuzului Austriei de a primi România în Schengen.

Grindeanu a precizat că daunele pentru România ajung la aproximativ 2% din PIB. Aceste date vor fi prezentate Comisiei Europene și, cel mai probabil, de aici se va ajunge la o solicitare de despăgubiri.

"Am avut o discuţie zilele trecute cu comisarul european Adina Vălean. Am m spus că noi am băgat foarte mulţi bani. De exemplu, în întreţinerea drumurilor naţionale din zona respectivă. Dacă mergeţi acum pe DN2 spre Suceava, Siret, pe lângă Bacău, Focşani, o să vedeţi că e TIR lângă TIR, de Ucraina. Ceea a dus totuşi la o degradare a acestei reţele şi am cerut bani. Per total, am trimis aceste cereri, nu doar pe rutier, ci şi pe CFR, pe naval – două miliarde de euro., a declarat Sorin Grindeanu, duminică la Prima News.

Ne puteți urmări și pe Google News
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor/ Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

Sorin Grindeanu vrea despăgubiri

Ministrul Transporturilor a anunţat că doreşte ca România să ceară despăgubiri pentru costurile avute de transportatori cu faptul că România nu a intrat în Schengen.

Am cerut colegilor mei şi până mâine la prânz să îmi prezinte o situaţie. Voi cere şi aceste sume sau statul român cred că ar fi bine să le ceară legate de costurile pe care le-au avut transportatorii pentru că nu am intrat în Schengen. Înţeleg că au fost nişte deştepţi în trecut. Au fost miniştri ai Finanţelor şi apoi prim-miniştri. Aapoi s-au angajat la nişte ţinte de deficit pe care greu poţi să le atingi, asta fiind într-o perioadă de pandemie.  Suntem singura ţară în acea procedură de deficit excesiv la nivel de UE. Omul critică, dar el e responsabil. La Cîţu mă refer. A venit peste noi şi conflictul din Ucraina. Nu poţi să compari costurile pe care România le are fiind la graniţă şi având cea mai mare graniţă cu Ucraina. Impactul pe care acest război îl are asupra României şi să încerci să rămâi în acele ţinte de deficit. E absolut imposibil, a afirmat Grindeanu.

Ministrul Transporturilor despre pierderile transportatorilor

Ministrul Transporturilor a fost întrebat cum a calculat estimarea pierderilor pentru că România nu a intrat în Spaţiul Schengen.

„O să o calculeze colegii mei. Discută foarte mult cu operatorii.  Le-am cerut de la jumătatea săptămânii care se încheie astăzi. Iar mâine la prânz îmi vor prezenta din punctul de vedere al operatorilor de transport pentru că îmi este greu să fac calculele pe ce înseamnă taxe. E treaba Vămii, orele pierdute în Vămi”, a mai precizat Grindeanu.

Întrebat dacă au înţeles cei de la Comisia Europeană problematica Schengen, ministrul Transporturilor a răspuns: „Discuţiile le-a avut primul-ministru şi ni le-a transmis nouă mai departe, da. Impactul pe neintrarea noastră în Schengen este la 2% din PIB”.