Călătoria în străinătate cu minorii. Clarificări de la Ministerul de Interne

Călătoria în străinătate cu minorii. Clarificări de la Ministerul de InterneCălătorie Sursa foto; dreamstime.com

București. Ministerul de Interne a clarificat o serie de aspecte care țin de călătoria minorilor în străinătate. Conform reglementărilor în vigoare aceștia trebuie să se afle în posesia anumitor documente de călătorie.

Părinții care vor să călătorească în străinătate cu copiii minori trebuie să se interseze din timp cu privire la cadrul de reglementare. În caz contrar, vor fi obligați să renunțe la deplasare.

Ministerul de Interne vine cu clarificări

Certificatul de naștere, prezentat de părinți sau însoțitori la frontieră. nu este suficient pentru a permite ieșirea copiilor din țară. Ministerul de Interne a făcut aceste precizări dat fiind că ne aflăm în plin sezon al vacanțelor. Copiii care nu au carte de identitate pot călători în străinătate doar cu pașaportul. În nici un caz aceștia nu pot folosi certificatul de naștere ca document de călătorie.

Ministerul de Interne a subliniat că pașaportul simplu electronic poate fi obținut de părinți în maximum două zile lucrătoare.

În acest context, instituția recomandă tuturor cetățenilor români care vor să călătorească în străinătate să-și verifice documentele. Astfel, aceștia vor evita situațiile neplăcute în care pașapoartele sau actele de identitate sunt expirate.

„Pentru organizarea eficientă a vacanțelor în străinătate, este necesar ca cetățenii români să verifice din timp, atât valabilitatea documentelor de călătorie personale, cât și valabilitatea documentelor de călătorie ale minorilor”, transmite Ministerul de Interne.

Pașaport

Pașaport Sursa foto: EVZ

Pașaportul se eliberează în două zile

Ministerul de Interne a precizat că pentru eliberarea unui pașaport se poate face o programare online. De asemenea, solicitantul poate să se prezinte direct la ghișeele serviciilor de pașapoarte din țară. Cererile pentru pașaport se pot depune în orice localitate - unde există un astfel de serviciu - fără să se țină cont de domiciliul solicitantului.

Pe de altă parte, reprezentanții ministerului anunță că legislația în domeniul documentelor de călătorie s-a schimbat. Iar una dinre schimbări vizează limitarea situațiilor în care se poate emite pașaportul simplu temporar.

De principiu, aceste documente se puteau obține într-un timp mai scurt decât pașaportul simplu. În prezent pașaportul simplu temporar se emite doar în cazuri excepționale și urgente, ce pot fi dovedite cu acte.

Ministerul de Interne,

MAI. Sursa foto: Razvan Valcaneantu \EEC

Ministerul de Interne precizări pentru părinți

În acest context, MAI precizează că interesul părinților pentru pașapoartelor simple temporare a scăzut. Aceștia sunt interesați să obțină pașapoarte simple electronice pentru copiii minori. Mai exact, Ministerul de Interne arată că numărul pașapoartelor simple electronice emise pentru minori a fost mai mare cu 47%, în ultima lună (01.07.2024 – 24.07.2024). Statistica se raportează la aceeași perioadă a anului trecut.

Ministerul susține că solicitarea unui pașaport simplu se poate face cu două-trei zile înainte de plecarea în călătorie. Documentul este emis în timp util, în maximum două zile de la înregistrarea cererii.

Mai exact, arată Ministerul de Interne, „termenul mediu înregistrat la nivel național în cazul persoanelor care au solicitat ridicarea pașaportului simplu electronic din țară este de 1,76 zile lucrătoare, fără să fie necesară dovedirea urgenței cu documente justificative”.