Milioane de proprietari de iPhone și Android, în pericol. Apple, despre atacurile devastatoare de tip „phishing”. Cum vă fură banii

Milioane de proprietari de iPhone și Android, în pericol. Apple, despre atacurile devastatoare de tip „phishing”. Cum vă fură banii Sursa foto: Pixabay

Apple a avertizat milioane de utilizatori de gadget-uri cu privire la cele mai bune modalități de a evita căderea în fața unui atac devastator de tip „phishing”. Compania a anunțat că hackerii vizează proprietarii de telefoane iPhone și Android și trebuie să vă pregătiți.

Orice utilizator de smartphone ar putea avea parte de un atac de tip phishing – o escrocherie foarte des folosită în online. Atacurile de phishing provin de la escroci deghizați ca surse de încredere și pot facilita accesul la toate tipurile de date confidențiale. Pe măsură ce tehnologiile evoluează, la fel fac și atacurile cibernetice.

„Phishingul se referă la încercările frauduloase de a obține informații personale de la tine, de obicei prin e-mail”, a explicat Apple într-o postare pe blog. „Escrocii folosesc orice mijloace pentru a vă păcăli să împărtășiți informații sau să le daţi bani”.

Apple spune că atacurile de tip phishing pot avea multe forme

Aceștia sunt de obicei împins prin e-mailuri sau texte care se îngrijesc de a fi de la companiile legitime – inclusiv Apple. Dar ele ar putea veni și sub formă de ferestre pop-up și reclame înșelătoare care avertizează asupra problemelor de securitate, promoții false cu produse sau premii, apeluri telefonice sau mesaje vocale înșelătoare.

Ne puteți urmări și pe Google News

În general, cel mai bun sfat este să ignorați mesajele suspecte: „Dacă sunteți suspicios cu privire la un mesaj neașteptat, să daţi informații personale sau bani, este mai sigur că presupuneți că este o înșelătorie și să contactați direct compania respectivă dacă este necesar”, explică Apple.

Site-ul Apple oferă o serie de sfaturi pentru proprietarii de iPhone și Android

Pentru că atacatorii se pricep să-și manipuleze victimele să renunțe la date confidențiale, ascunzând mesaje și atașări rău intenționate în locuri la care utilizatorii nu sunt foarte atenți (de exemplu, în inboxurile de e-mail). Este simplu să presupuneți că mesajele care sosesc în inbox sunt legitime, dar fiți precauți: e-mailurile de phishing par adesea sigure și simple. Pentru a evita să fiți păcăliți, nu vă grăbiți și examinați adresele de e-mail ale expeditorilor înainte de a face clic.

Cele mai bune sfaturi de la Apple:

1.Nu partajați niciodată informații personale decât dacă puteți verifica destinatarul 2.Folosind autentificarea cu doi factori 3.Evitați utilizarea cardurilor cadou Apple pentru a efectua plăți 4.Aflați cum să identificați e-mailurile legitime ale companiilor 5.Descărcați numai aplicații din surse de încredere

Nu urmați linkuri și nu deschideți atașamente în e-mailuri sau texte suspecte sau nesolicitate. Este adesea extrem de dificil să identifici când un mesaj text sau un e-mail este fraudulos.

Dar există câteva indicii pe care le puteți căuta.

1.Verificați dacă adresa de e-mail sau numărul de telefon al expeditorului corespunde companiilor de la care susțin că este.

2.Vedeți dacă vă contactează pe un e-mail sau un număr de telefon diferit de cel pe care îl oferă.

3.Aruncă o privire la linkul din mesaje (fără a face clic pe el) pentru a vedea dacă adresa URL corespunde site-ului web al companiei. De obicei, puteți face acest lucru trecând cu mouse-ul peste un link.

4.Examinați mesajul pentru a vedea dacă arată semnificativ diferit de alte missive pe care le-ați primit de la companie.

5.Dacă mesajul solicită informații personale, cum ar fi un număr de card de credit sau parolă de cont, tratați-l cu precauție extremă.

6.Orice mesaj nesolicitat cu atașamente ar trebui, de asemenea, tratat cu atenție.

Escrocii se folosesc de manipularea emoțională

Utilizatorii rău intenționați utilizează tactici agresive pentru a-și convinge țintele să acționeze fără să gândească. După ce creează încredere, asumându-și identitatea unei surse familiare, ele creează un fals sentiment de urgență și exploatează emoții precum frica și anxietatea pentru a obține ceea ce-și doresc. Utilizatorii au tendința de a lua decizii pripite atunci când li se spune că vor pierde bani, vor avea probleme juridice sau nu vor mai avea acces la o resursă necesară. Fiți precaut cu orice mesaj care vă solicită să „acționați acum”, deoarece ar putea fi fraudulos.

Important: Un atac de phishing reușit poate avea consecințe grave. Acestea se pot traduce în bani furați, plăți frauduloase pe carduri de credit, pierderea accesului la fotografii, videoclipuri și fișiere, chiar și infractori cibernetici care își substituie identitatea dvs. și îi pun pe alții în pericol, scrie thesun.co.uk.