Mare atenție pe Facebook. Vi se fură identitatea. O nouă campanie de #phishing

Mare atenție pe Facebook. Vi se fură identitatea. O nouă campanie de #phishing

Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) avertizează că o nouă campanie de #phishing (furt de identitate), care are ca ţintă utilizatorii Facebook, se propagă pe respectiva pagină de socializare.

 

„Una dintre metodele preferate de atacatori în răspândirea conţinutului maliţios este aceea de a crea mesaje, e-mailuri sau chiar pagini false, care arată (din punct de vedere vizual) asemănător cu o notificare legitimă. Mai mult, fără o analiză atentă a provenienţei mesajului, astfel de campanii pot fi convingătoare. Aşa cum se poate observa din capturile paginilor care promovau astfel de conţinut, mesajul postat avea ca obiectiv impacientarea utilizatorului, cu privire la blocarea contului personal, pentru răspândirea de informaţii false sau fraudă”, notează specialiştii.

Potrivit sursei citate, pentru a îl reactiva, atacatorii au inclus în text un link care ducea către un site de phishing, unde se colectau datele de autentificare ale contului de Facebook:

Ne puteți urmări și pe Google News

 https://urlscan.io/result/b9a19870-5fc4-4c41-9e4b-3193e24ec87c

Tocmai de accea trebuie să citiți cu mare atenție notificătile pe care le primiți.

„Recomandarea echipei CERT-RO este, în primul rând, să nu acţionăm impulsiv în mediul online şi să citim cu atenţie textul mesajelor sau a notificărilor pe care le primim. Dacă avem suspiciuni, să verificăm link-urile sau ataşamentele pe care urmează să le accesăm cu o soluţie de securitate. Dacă aţi căzut victimă unei astfel de capcane, vă recomandăm să ne scrieţi la alerts@cert.ro sau să ne trimiteţi un mesaj pe conturile noastre de social media!”, subliniază instituţia.

„O nouă campanie de #phishing, care are ca țintă utilizatorii Facebook, se propagă pe...Facebook!

Una dintre metodele preferate de atacatori în răspândirea conținutului malițios este aceea de a crea mesaje, e-mailuri sau chiar pagini false, care arată (din punct de vedere vizual) asemănător cu o notificare legitimă.

Mai mult, fără o analiză atentă a provenienței mesajului, astfel de campanii pot fi convingătoare”, se precizează pe pagina de Facebook a instituției, informează Agerpres.