Meta surprinde companiile rivale. Lansează un nou program AI. Cum ne va ajuta
- Antonia Hendrik
- 23 august 2023, 09:18
Meta, compania-mamă a Facebook, a lansat un model AI capabil să traducă şi să transcrie vorbirea în zeci de limbi. Mai exact, va permite comunicarea în timp real.
Meta, compania mamă a Facebook a lansat un model de limbaj larg numit Llama. Reprezintă o provocare serioasă pentru modelele OpenAI, susţinute de Microsoft, Google şi Alphabet. Mark Zuckerberg spune că un ecosistem AI deschis funcționează în avantajul Meta.
Dar lucrurile se precipită deoarece comedianta Sarah Silverman şi alţi doi autori au intentat procese pentru încălcarea drepturilor de autor. Atât împotriva Meta, cât şi împotriva OpenAI, acuzând companiile că folosesc datele fără permisiunea lor.
Meta surprinde companiile rivale. Lansează un nou program AI. Cum ne va ajuta
Cercetătorii Meta au spus că au adunat date de antrenament audio din 4 milioane de ore de audio brut. Acestea proveneau dintr-un depozit disponibil public de date web accesate cu crawlere, fără a specifica care depozit. Un purtător de cuvânt al Meta nu a răspuns la întrebările privind provenienţa datelor audio.
Meta Platforms a declarat marţi că lansează versiunea web a noii sale platforme de socializare Threads, aceasta urmând să devină disponibilă în următoarele câteva zile, în încercarea de a păstra utilizatorii profesionişti şi de a câştiga un avantaj faţă de rivala X, fosta Twitter.
Utilizatorii Threads vor putea accesa platforma de microblogging conectându-se la site-ul său de pe computerele lor, a spus Mark Zuckerberg. Versiunea web va ajunge la utilizatori în următoarele zile.
Sursa foto: Meta-Facebook
Meta lansează versiunea web a noii sale platforme de socializare Threads
Lansarea anticipată pe scară largă ar putea ajuta Threads să obţină o acceptare mai largă în rândul utilizatorilor puternici, cum ar fi mărcile, conturile companiilor, agenţii de publicitate şi jurnaliştii, care acum vor putea profita de platformă utilizând-o pe un ecran mai mare.
Threads, care a depăşit 100 de milioane de înscrieri pe aplicaţie în decurs de cinci zile de la lansarea sa, pe 5 iulie, a cunoscut o scădere a popularităţii sale, deoarece utilizatorii s-au întors la platforma X, mai familiară, după graba iniţială.
În puţin peste o lună, utilizatorii activi zilnici pe versiunea Android a aplicaţiei Threads au scăzut la 10,3 milioane, de la vârful de 49,3 milioane, potrivit unui raport, din 10 august, al platformei de analiză Similarweb. Compania va adăuga mai multe funcţionalităţi experienţei web în săptămânile următoare, se arată în comunicatul Meta, potrivit Reuters.