Mercedes-Benz vrea să vândă tot. Decizie radicală luată de gigantul auto
- Alexandru Stan
- 21 ianuarie 2024, 12:07
Mercedes-Benz își pune la vânzare 20 de sucursale cu 8.000 de angajați: proces pentru asigurarea sustenabilității pe termen lung.
Mercedes-Benz își vinde sucursalele
Mercedes-Benz, care se află printre primii producători de mașini care introduc inteligența artificială în experiența de conducere, își pune la vânzare toate sucursalele și atelierele din Germania. Producătorul va implementa inteligența artificială în asistentul virtual disponibil pe sistemul MBUX, transformând astfel această tehnologie într-una mai apropiată de interacțiunea umană.
Noul MBUX, dotat cu tehnologie AI, va fi prezentat la CES, evenimentul de tehnologie desfășurat la Las Vegas, alături de alte două inovații semnate de Mercedes. Inteligența artificială va fi introdusă în noul CLA Concept, deja prezentat publicului european și care va fi introdus în premieră în SUA, precum și în viitorul G Class electric, care va fi expus într-o variantă camuflată.
Producătorul auto, care crede că varianta vânzării către grupuri de dealeri experimentați și renumiți nu poate fi exclusă, a declarat: „După experiențe foarte pozitive în diverse piețe europene, examinăm cum ne putem organiza mai independent sucursalele de vânzare cu amănuntul deținute de grup în Germania”.
Mercedes-Benz vrea să mențină locurile de muncă și existența sucursalelor
Potrivit ziarului german Handelsblatt, consiliul de supraveghere al Mercedes-Benz urmează să aprobe planurile vineri. Fiecare sucursală va fi examinată individual, excluzând închiderea sucursalelor.
Revizuirea ar viza 20 de sucursale cu 80 de concesionari și 8.000 de angajați, a relatat Handelsblatt, estimând fiecare sucursală la prețul de 40 de milioane de euro.
„Scopul este de a asigura sustenabilitatea pe termen lung a locurilor de muncă regionale, precum și existența și competitivitatea sucursalelor”.
Comitetul respinge decizia
Cumpărătorii potențiali trebuie, printre altele, să aducă „expertiză în vânzarea cu amănuntul auto la masă și să păstreze garanțiile de locuri de muncă în Germania”, a mai spus producătorul auto.
Comitetul general de întreprindere critică decizia, considerând-o drept o „palmă” dată angajaților: „După ani de sacrificiu și numeroasele concesii asociate din partea angajaților, sucursalele sunt profitabile și își aduc contribuția la rezultatul grupului”, a declarat liderul comitetului de întreprindere Ergun Lümali. „Planurile nu sunt nici acceptabile, nici de înțeles”.
Mercedes-Benz a vândut în anii precedenți diverse showroom-uri în Marea Britanie, Italia, Spania, Belgia și Republica Cehă, potrivit Reuters.