„După luni de reduceri agresive de costuri și de creșteri de capital importante, am fost obligați să abordăm astăzi cu angajații un subiect de care ne-a fost întotdeauna teamă și pe care l-am considerat întotdeauna ca pe o ultimă măsură: concedierile”, a scris compania într-un comunicat citat de AFP.

Ansamblul companiilor aeriene americane a beneficiat de un pachet de ajutor de 25 de miliarde de dolari de la guvern, pentru a le sprijini să treacă mai ușor peste prăbușirea vânzărilor de bilete de avion de la începutul epidemiei de COVID-19.

Acestea s-au angajat în schimb să nu desființeze locuri de muncă până la data de 30 septembrie. Însă numeroas țări impun încă restricții iar pasagerii sunt reticenți să călătorească de teama de a nu fi obligați să se izoleze într-o țară străină.

„Deși cererea a crescut ușor față de nivelul minim din aprilie, activitatea noastră, activitatea noastră ar trebui să afișeze o scădere de 75% pe luna iulie în comparație cu anul trecut și prevedem o scădere cu 65% în august față de anul trecut”, arată comunicatul companiei United.

În plus, „ținând cont de recenta creștere din nou a numărului de cazuri de COVID-19 (în SUA), este din ce înbce mai probabil că cererea de bilete nu va reveni la normal decât atunci când un tratament sau un vaccin vor fi disponibile pe scară largă”, a mai arătat documentul.

Marile companii aeriene, aproape fără excepțiie, le-au propus angajaților programe de ieșire anticipată la pensie sau plecări voluntare. Dar aceste măsuri s-au dovedit insuficiente pentru a acoperi pierderile.

„Realitatea este că United nu poate pur și simplu să continue cu actualul număr de salariați după 1 octombrie, pe un fond în care cererea de călătorii este atât de mică”, arată comunicatul.

Concedierile decise de United, care la 31 martie număra 95.200 de angajați, privesc toate meseriile, de la hamalii din aeroporturi la piloți.

Sara Nelson, președinta sindicatului personalului navigant AFA-CWA, anunțurile United reprezintă „o lovitură de pumn în plex, dar ele sunt și estimarea cea mai onestă pe care am văzut-o în legătură cu starea industriei și a economiei noastre în ansamblul său”.

Într-o serie de mesaje pe Twitter, Sara Nelson a cerut Congresului american să își extindă măsurile de sprijin financiar pentru sectorul aerian „pentru a evita sute de mii de concedieri într-o industrie care stimulează în mod normal activitatea economică a tuturor celorlalte sectoare și care susține peste 11 milioane de locuri de muncă”.

United este prima mare companie aeriană americană care oferă amănunte despre numărul de salariați care ar putea fi concediați.

American Airlines a anunțat la începutul lui iulie că se așteaptă să aibă cu 20.000 de salariați în plus față de necesar la toamnă, dar a precizat că aceasta nu înseamnă că toți vor fi concediați.