Marii retaileri «fură» clienții magazinelor sătești

Marii retaileri «fură» clienții magazinelor sătești

Rețelele străine de retail sunt în plin război de ocupare a fiecărui petic de teren disponibil.

În 2014, noile teritorii de cucerit sunt localitățile din urbanul mediu și mic, ce reprezintă un potențial de expansiune foarte bun atât pentru discounteri, cât și pentru rețelele cu formate mici de magazine, plus că, în sate, retailul modern lipsește cu desăvârșire, iar o piață cu aproximativ zece milioane de potențiali clienți nu poate fi ignorată la infinit de marii retaileri.

Printre primii care au mutat câmpul de luptă dintre comerțul modern și cel tradițional în orașele sub 20.000 de locuitori, în sate și în comune sunt francezii de la Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri, care tocmai au lansat o „franciză pentru zona rurală și periurbană”, după cum se exprimă Andreea Mihai, directorul de marketing al grupului.

Retailerul a deschis deja șase magazine sub brandul Contact - „un format de proximitate care joacă rolul magazinului universal de pe vremuri, având o sortimentație largă, dar nu cu multe branduri și varietăți pentru aceeași categorie de produs”, potrivit Andreei Mihai -, în localitățile Hărman (județul Brașov), Mizil (Prahova), Ivești (Galați), Hârșova (Constanța), Fetești (Ialomița) și Pechea (Galați). Și nu sunt singurii care s-au aventurat în astfel de zone. Citiți în revista Capital de săptămâna aceasta o analiză detaliată despre expansiunea marilor rețele de retail internaționale în localitățile din orașele medii și mici, plus comune și sate.

Ne puteți urmări și pe Google News