Lucrările de construcție de pe sectorul Biharia – Borş al Autostrăzii Transilvania, care va face legătura cu şoseaua corespunzătoare din Ungaria, avansează rapid, iar dacă antreprenorul va menţine ritmul sunt şanse ca această „mini-autostradă” să fie inaugurată în vara anului viitor, susţin reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

„Dacă se menţine ritmul, sunt şanse ca mini-autostrada să fie inaugurată în vara anului viitor, dacă şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va plăti la timp facturile emise de constructor şi nu vom avea dispute contractuale ca pe alte proiecte”, anunțăacești reprezentanți, citați de Adevărul.

Tronsonul A3 Biharia Borş al Autostrăzii Transilvania este a doua conexiune a României cu reţeaua europeană, mai precis cu Autostrada M4 din Ungaria, care va fi inaugurată la începutul lui 2020.

Din Autostrada Transilvania, care trebuia să se întindă pe 415 kilometri, între Borş şi Braşov, s-au construit în ultimii 14 ani, doar cei 50 de kilometri între Gilău şi Turda, aşa-numita centură a Clujului, cheltuielile statului român depăşind în urmă cu trei ani plafonul record de un miliard de euro.

În ceea ce priveşte celelalte două sectoare ale autostrăzii în Bihor, pentru subsecţiunea 3C2, Biharia-Chiribiş, 28,55 km,atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie a fost câştigată tot de Trameco, în asociere cu compania slovacă Vahostav, dar şi cu şi cu Water Drillings din Bucureşti.

Pentru tronsonul 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş, câştigat la licitaţie de o asociere între firma autohtonă Construcţii SA şi croaţii de la Hidroelektra Mehanizacija DD, pentru echivalentul a 75,7 milioane euro (fără TVA), nu a fost depusă nicio contestaţie.

 

 

Te-ar putea interesa și: