Lovitura anului dată acestor șoferi din România! Ministrul a găsit „ac de cojocul” celor care nu renunță nici în ruptul capului

Lovitura anului dată acestor șoferi din România! Ministrul a găsit „ac de cojocul” celor care nu renunță nici în ruptul capului Sursa. Arhiva EVZ

Ministrul Mediului, Tanczos Barna se arată total nemulțumit de faptul că deși statul român a implementat programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, numărul mașinilor vechi nou înmatriculate este mai mare decât a mașinilor noi.

Ministrul Mediului amintește că, la negocierea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Comisia Europeană a impus României să scoată din circulaţie, până în 2026, un sfert de milion de autovehicule vechi şi poluante, în acest context ministrul avansând ca soluţie majorarea unor taxe existente deja.

Programul Rabla va fi reluat  în februarie 2022

„În continuare sunt mai multe mașini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%. De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat şi reluăm programul în februarie 2022”, a declarat ministrul.

Va exista stimul pentru maşinile noi şi de descurajare pentru cei care au mașini vechi prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă

Şi continuă: „Deci degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă.

Ne puteți urmări și pe Google News

Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a mai declarat Tanczos Barna 

Este îngrijorător faptul că a scăzut foarte mult înmatriculările de autoturisme noi

Din păcate, în România înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o scădere cu 4,1%, în 2021, comparativ cu rezultatele din anul anterior, arată datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Se presupune că acest fenomen se datorează şi faptului că românii sunt din ce în ce mai săraci şi chiar dacă statul vine cu un ajutor financiar prin programul Rabla nu ajută prea mult ținând cont de prețurile mari ale mașinilor noi de cele mai multe ori nejustificate.

Potrivit analizei de specialitate, în ultima lună a anului trecut, au fost înmatriculate în România 14.111 autovehicule noi (autoturisme şi vehicule comerciale, autocare şi speciale), cu 23% mai puţine decât în luna similară din 2020. Dintre acestea, 11.858 au fost autoturisme, a căror scădere faţă de luna decembrie 2020 (când au fost înmatriculate 15.974 de unităţi), este de 25,8%.