Loteria Romana, cea mai valoroasa marca romaneasca

Loteria Romana, cea mai valoroasa marca romaneasca

Cele mai de pret zece branduri romanesti insumeaza 86 de milioane de euro, adica 0,26% din Nokia, cea mai valoroasa marca europeana.

Loteria Romana este cel mai valoros brand din Romania, potrivit studiului Eurobrand2007, realizat de Institutul European pentru studierea brandurilor din Viena.

Valoarea de 35 de milioane de euro la care este estimat brandul Loteria Romana situeaza insa institutia abia pe locul 758 in clasamentul marcilor europene de renume. Reprezentantii Loteriei pun aceasta nominalizare pe seama implicarii sociale a institutiei.

„Menirea Loteriei Romane, infiintata la 15 septembrie 1906, este implicarea in activitati sociale si culturale, vitale pentru societatea romaneasca”, a declarat presedintele Loteriei, Liliana Ghervasuc.

Raportat la primele zece marci din Romania, a caror valoare totalizeaza 86 milioane de euro, industria jocurilor de noroc, reprezentata de catre Loteria Romana, are o contributie semnificativa peste 42%, fiind urmata de industria bunurilor de consum (16%) si de utilitati (16%).

In acest context, Romania se plaseaza abia pe locul 24 in Europa la capitolul capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economica, in conditiile in care raportul intre valoarea primelor zece branduri din Romania si PIB este de 0,05%.

„Telecomul”, puternic in marci

Pe plan european, cel mai puternic brand este Nokia, urmat de alte marci de renume din domeniile telecomunicatiilor, auto, financiar sau cel al bunurilor de consum.

Statele cu brandurile cele mai puternice sunt Finlanda (tara de origine pentru Nokia), cu un procentaj de 31,14%, si Elvetia (cu Nestle si UBS), cu un procentaj de 26,13%, scor obtinut prin raportarea celor mai bune zece branduri nationale la PIB.

In top 50 marci europene se afla nume mari, precum Vodafone, BMW, Mercedes, Telefonica, Unilever, Fiat, Henkel sau H&M. „Brandurile atrag multi bani - viitorul Europei depinde de branduri puternice”, a declarat Gerhard Hrebicek, seful departamentului de cercetare si director executiv al institutului din Viena.

Wolfgang Zankl, analistul-sef al institutiei, ne-a spus ca intentioneaza ca anul viitor sa alcatuiasca un clasament detaliat al brandurilor romanesti.

Ne puteți urmări și pe Google News