Loteria, cel mai valoros brand românesc

Loteria, cel mai valoros brand românesc

Într-un studiu prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena, brandul Loteria Română a fost clasat pe primul loc în România, cu o valoare de 36 de milioane de euro.

În clasamentul general, care cuprinde 3.000 de mărci, Loteria ocupă poziţia 694.

Comparativ cu anul trecut, valoarea acestui brand a crescut cu un milion de euro şi a câştigat 64 de locuri în ierarhia europeană.

Analiza nu prezintă următoarele branduri româneşti, însă specifică faptul că valoarea primelor zece însumează 88 de milioane de euro, cu un avans de două milioane faţă de anul trecut.

Loteria Română are o valoare de peste o sută de ori mai mică decât cel mai valoros brand din Europa, compania finlandeză Nokia, cu 38,28 miliarde de euro.

Pe următoarele locuri au fost clasate LVMH, cu 34.9 miliarde de euro, şi Vodafone, cu 24,12 miliarde de euro.

Studiul subliniază faptul că centrul european al brandurilor este Germania, cu 15 reprezentanţi în clasamentul primelor 50 de branduri.

Specialiştii au analizat peste 3.000 de branduri din 24 de ţări şi 16 industrii şi au concluzionat că există diferenţe foarte mari între est şi vest.

Topul zece al celor mai valoroase branduri din Europa este următorul:

1. Nokia    (38,24) 2. LVMH     (34,91) 3. Vodafone (24,13) 4. Telefonica (22,55) 5. Unilever    (21,64) 6. Mercedes-Benz (21,36) 7. BMW          (20,06) 8. RBS          (19,13) 9. France Telecom  (19,12)  10. Deutsche Bank  (18,17)

Ne puteți urmări și pe Google News