La linia telefonică TelVerde (0800 080 444) pot suna doar pacienţii din Bucuresti , gratuit, de luni până vineri, între orele 8.00 şi 20.30, în timp ce website-ul www.drepturilepacientilor.info, de unde pot afla toate drepturile pe care le au, este disponibil tutror.

În plus, cei care au plângeri legate de încălcarea unui drept, pot solicita, prin intermediul site-ului, un punct de vedere de specialitate.

Cum functioneaza sistemul

Voluntarii care raspund la linia TelVerde vor prelua sesizările şi, ulterior, o echipă de doctori şi manageri în domeniul medical vor răspunde prin scrisori sau email  celor care semnaleaza încălcări ale drepturilor pacienţilor, malpraxis sau condiţionarea serviciilor medicale.

Campania a fost lansată miercuri de fostul preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) Cristian Buşoi, europarlamentar în Comisia de Sănătate a Parlamentului European.

El a precizat că, din discuţiile avute cu pacienţii, a reieşit că cei mai multi romani "nu-şi cunosc drepturile, unele dintre ele elementare, atunci când solicită servicii medicale".

Este vorba de dreptul de a fi informat cu privire la tratamentul propus şi alternativele pe care le are pacientul din punct de vedere medical, pentru a alege în cunoştinţă de cauză.

Buşoi a sppus că o instituţie e stat care să se ocupe de apărarea drepturilor pacienţilor este absolut necesară şi ar trebui sa fie înfiinţată de Guvern.