Leon, primul automotor produs în România. 180 de specialiști au lucrat la invenție

Leon, primul automotor produs în România. 180 de specialiști au lucrat la invenție Tren. Sursa foto: Pixabay

Început în 2014, proiectul primului automotor DMU produs în România, fost dezvoltat și construit conform standardelor feroviare europene, având în vedere și posibilitatea de adaptare pentru piețele din afara Uniunii Europene.

Această realizare este rodul eforturilor a aproximativ 180 de ingineri și tehnicieni de la Electroputere VFU Pașcani. Astfel, România a repornit tradiția fabricării automotoarelor după al Doilea Război Mondial, marcând un moment semnificativ în industria feroviară națională.

Povestea primului automotor produs în România, după al Doilea Război Mondial

Denumit Leon, primul automotor produs în România reprezintă o realizare semnificativă în industria feroviară românească, reflectând eforturile și angajamentul celor 180 de specialiști de la Electroputere VFU Pașcani.

„Acesta este primul automotor DMU (Diesel Multiple Unit), fabricat în România după cel de-al Doilea Război Mondial și un simbol al revitalizării industriei feroviare autohtone. Leon este mult mai mult decât un tren, este o dovadă că se poate”, a declarat pentru Forbes, Gruia Stoica, Președintele GRAMPET Group.

Ne puteți urmări și pe Google News
Gruia Stoica

Gruia Stoica. Sursă foto: Facebook

30 de milioane de euro invetiți în tehnologie

Gruia Stoica, Președintele Grampet Group, a subliniat importanța fabricii Electroputere VFU Pașcani în contextul nașterii automotorului DMU „Leon”. Potrivit acestuia, fabrica, care datează din 1869, este una dintre cele mai importante unități din România în domeniul fabricării, modernizării și întreținerii vehiculelor feroviare. Proiectul „Leon” reprezintă un moment de cotitură pentru Electroputere VFU Pașcani, marcând prima producție de automotor DMU din România după o lungă perioadă.

De asemenea, Stoica a evidențiat investiția semnificativă de peste 30 de milioane de euro, destinată îmbunătățirii tehnologiei și dezvoltării capitalului uman în cadrul fabricii. Această investiție are ca scop transformarea Electroputere VFU Pașcani într-un lider în construcția de material rulant, consolidând astfel moștenirea industrială a țării și reafirmând angajamentul GRAMPET Group față de excelență în domeniu.

Primul automotor produs în România poate circula oriunde în Europa

Leon a fost realizat cu o atenție deosebită la detalii, conform declarațiilor lui Gruia Stoica. Având la activ 30.000 de kilometri de teste și certificare CE, acest automotor diesel este perfect adaptat pentru utilizarea în întreaga Europă. De asemenea, alegerea dieselului este una rațională, având în vedere că o mare parte din rețeaua feroviară românească nu este electrificată.

Trenul este compus din trei vagoane și prezintă un interior modern și confortabil, inclusiv o zonă VIP cu fotolii business. Cu o capacitate de 155 de locuri echipate ergonomic, Leon oferă și facilități precum aer condiționat, spații pentru bagaje mari și biciclete, feronerie panoramică și izolație fonică. De asemenea, este dotat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, toalete ecologice adaptate și Power-Pack-uri MTU eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, conform normelor de poluare III B.

 

Revista presei