Evenimentul Zilei > Actualitate > La Cunța se toarnă asfalt se se va circula în câteva zile. Autostrada prăbușită este reparată de clujeni de la Regionala de Drumuri Cluj
La Cunța se toarnă asfalt se se va circula în câteva zile. Autostrada prăbușită este reparată de clujeni de la Regionala de Drumuri Cluj

La Cunța se toarnă asfalt se se va circula în câteva zile. Autostrada prăbușită este reparată de clujeni de la Regionala de Drumuri Cluj

După ce a fost inaugurată iar la scurt timp au început să apăra alunecări de teren, autostrada Sebeș - Sibiu, a fost demolată pe o distanță de 200 de metri, pentru a se reface sistemul rutier.

Ultimele lucrări de la Cunța sunt aproape de finalizare. Muncitorii de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj au început în urmă cu două zile să toarne asfalt. ”Lucrările vor fi gata la termenul stabilit de CNADNR. Acum turnăm stratul de asfalt de bază după care vom turna stratul de uzură, vom monta parapeții de protecție, vom trasa marcajele rutiere și vom da drumul la circulație. Știm că românii își doresc să circule cât mai repede pe tronsonul de autostradă dintre Sebeș și Sibiu. Mai durează câteva zile”, a declarat Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj, inginerul care conduce lucrările de refacere a autostrăzii de la Cunța.

La Cunța, la scurt timp după inaugurare, au început să apară primele fisuri în corpul autostrăzii, fisuri care s-au tot mărit iar în cele din urmă au dus la scufundarea fundației pe o distanță de peste 200 de metri.

După demolare, constructorul italian nu a mai vrut să se ocupe de reconstrucția autostrăzii și a lăsat problema în sarcina Companiei Naționale de Autstrzi și Drumuri Naționale.

La propunerea directorului Regionalei de Drumuri Cluj, Eugen Cecan, șefii din CNADNR au fost de acord ca autostrada să fie refăcută de specialiștii și muncitorii din cadrul CNADNR, cu bani din scrisoarea de garanției de bună execuție pusă gaj de societatea din Italia care a construit autostrada care s-a prăbușit. ”S-a săpat până la stratul de fundare și s-au construit drenuri transversale prin care apa să se poată scurge și să nu mai creeze probleme în fundația autostrăzii. Apoi am așternut mai mulți metri de piatră spartă este care s-a așternut un strat gros de balast stabilizat iar mai apoi am trecut la turnarea asfaltului. Am vrut să arătăm că și noi, CNDADNR, putem să facem treaba de calitate, într-un timp scurt și cu costuri mult mai mici”, a spus Cecan.