Klaus Iohannis a avut ieri neplăcuta surpriză de a regăsi pe un panou stradal, alături de figuri precum cele ale lui Sorin Blejnar, Adriean Videanu sau Roberta Anastase. La prima vedere, în aşteptarea startului oficial al campaniei, propaganda negativă a început deja în România. După ce şi-a depus oficial candidatura la BEC, Victor Ponta îşi pregăteşte lansarea oficială în stil american, semn că toţi consultanţii pe care i-a angajat în această campanie, implicaţi în trecut în campania lui Barack Obama, nu stau degeaba.

Elena Udrea vrea să ne arate o nouă faţă, mai umană: cea de bună gospodină. Chiar dacă a dezvăluit că, în contextul implicării în această campanie electorală, nu mai găteşte de ceva timp, Elena Udrea a acceptat provocarea lui Teo de a face pâine în direct la TV. Candidata PMP a pozat, astfel, atât în politician implicat în lupta de la vârf, cât şi în gospodină, capabilă să facă o pâine, dacă are în jurul său toate ingredientele necesare. Acţiunea lui Udrea este în linie cu strategia adoptată în această campanie de preşedinta PMP, aceasta participând în ultimele săptămâni la multiple evenimente alături de oameni simpli, fiind prezentă atât în fabrici de confecţii, cât şi la evenimente populare din ţară.

Klaus Iohannis, victima campaniei negative, acuzat că este un simplu paravan. Candidatul ACL a avut ieri neplăcuta surpriză de a afla că se află pe un panou stradal, alături de parteneri din PDL cu un pasiv de imagine. Un panou stradal îl afişează pe Iohannis alături de Adriean Videanu, Vasile Blaga, Radu Berceanu sau Roberta Anastase. Suprinzătoare este prezenţa lui Traian Băsescu pe acest panou, în contextul în care, spre deosebire de toţi ceilalţi actori, şeful statului a lansat în ultima perioadă o serie de atacuri extrem de acide, spunând despre candidatul ACL că „este o enigmă”, întrebându-se retoric „Cine eşti, Iohannis? În ce crezi? În ce ai făcut până acum două luni sau ce faci acum?”. Fostul consilier prezidenţial, Sebastian Lăzăroiu, a comentat pentru B1 TV calitatea acestui material, subliniind că este frust, panoului lipsindu-i orice formă de ironie sau de apel la inteligenţa publicului vizat.

În altă ordine de idei, comportamentul candidatului Iohannis din ultimele săptămâni pare că a lăsat urmări şi în percepţia românilor faţă de liderul ACL. Un sondaj CSCI de astăzi îl arată pe Iohannis la o distanţă de 10% în intenţia de vot faţă de Ponta în turul II, precum şi pe o tendinţă uşor în scădere în ceea ce priveşte încrederea. Datele sunt confirmate şi de un sondaj dat publicităţii de INSCOP la începutul acestei săptămâni.

Ponta îşi pregăteşte lansarea de pe National Arena. Sâmbătă, peste 60.000 de susţinători ai lui Victor Ponta sunt aşteptaţi să participe la evenimentul oficial de lansare a candidaturii liderului PSD la alegerile prezidenţiale. Conform informaţiilor care circulă în piaţă, evenimentul de lansare va fi unul de amploare, interactiv, cu mult conţinut multimedia. Este interesant de urmărit dacă de această dată vor mai fi incidente tehnice. Una dintre liniile pe care Victor Ponta merge în comunicarea de campanie pare a fi „Marea Unire”, candidatul PSD dorind astfel să joace rolul unui presedinte „unificator” în pragul alegerilor prezidenţiale. Linia evenimentului pare a fi inspirată din evenimentele similare, organizate în campaniile electorale din trecut în SUA. Este cunoscut faptul că strategul campaniei lui Ponta, Mitch Stewart, a fost implicat în cele două campanii electorale care au dus la alegerea lui Barack Obama pentru funcţia de preşedinte SUA.