Istorie și viitor. Muzeul Mercedes, regalul auto din Stuttgart

Istorie și viitor. Muzeul Mercedes, regalul auto din Stuttgart

Ridicat în 2006, între stadionul care poartă numele fabricantului german de mașini și uzina sa din Stuttgart, muzeul Mercedes-Benz desăvârșește această triadă arhitectonică printr-un design futurist care vorbește despre trecutul plin, dar și despre planurile ambițioase ale companiei

Cele peste 160 de vehicule expuse pe o suprafață de 16.500 de metri pătrați, de la primele modele create de Gottlieb Daimler și Karl Benz la sfârșitul secolului al XIXlea până la ultimile prototipuri produse de inginerii de la Stuttgart, sunt mărturii ale unei evoluții spectaculoase, suprapusă unor evenimente istorice marcante, precum cele două războaie mondiale.

Mercedes, fata primului negustor de mașini

În interior, muzeul este construit aidoma unei cochilii de melc, iar incursiunea pornește de la etajele superioare, de unde începe și istoria companiei, și coboară lin spre prezentul tehnologic al secolului XXI. Pe măsură ce urci în istorie, dar cobori treptele muzeului, pereții sunt precum niște cărți deschise, plini de informații despre evoluția mărcii din Stuttgart. Roland, ghidul olandez al grupului nostru, care, ca mulți dintre colegii săi jonglează lejer cu câteva limbi străine, ne blochează pe toți cu întrebarea: de unde vine numele Mercedes? Ne dăm cu toții seama că, deși mereu fascinați de mașinile constructorului german, nu ne-am întrebat niciodată despre originea numelui cu rezonanțe latine. Mercedes a fost numele fiicei unui influent afacerist din vremea Imperiului Austro- Ungar, Emil Jellinek, cel care a devenit primul distribuitor de autoturisme produse de Daimler și Benz. Din 1916, brandul Mercedes avea să încadreze toate produsele celor doi constructori care au fuzionat apoi în 1926.

Ne puteți urmări și pe Google News

Mașini de colecție

Printre exponate se numără Papamobilul și Mercedesul condus de Prințesa Diana sau de fostul rege al Japoniei, Hirohito, mașina-blindată din filmul „Lumea Dispărută” și mașinile cu care compania a participat la cursele auto. De o eleganță deosebită sunt mașinile produse în perioada interbelică, dar și cele imediat după război, când compania a început să cunoască perioada de glorie.

De la un etaj la altul, transformările tehnologice și de design sunt impresionante, de la motorul cu un cilindru până la modelele hibrid din zilele noastre. Muzeul, dotat și cu restaurante și magazine de suveniruri, este o incursiune interactivă în istoria celei mai utile descoperiri pentru omenire, automobilul.