Închis permanent! E vorba de cel mai important bulevard din Capitală. Propunerea care-i va rupe în două pe bucureșteni

Închis permanent! E vorba de cel mai important bulevard din Capitală. Propunerea care-i va rupe în două pe bucureșteni Închis permanent! E vorba de cel mai important bulevard din Capitală. Propunerea care-i va rupe în două pe bucureșteni. Sursa foto: Arhiva EvZ

Propunerea ca cel mai important bulevard din Capitală să fie închis permanent traficului auto ar putea stârni un război între cei ce vor să meargă cu mașina și cei ce vor să se plimbe.

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, lanseză în spațiul public o idee care va stârni, cu siguranță, numeroase controverse. Este vorba despre blocarea Căii Victoriei pentru traficul autoturismelor.

Cel mai important bulevard din Capitală, închis permanent

Astfel, susține Ciprian Ciucu, cu susținere din partea autorităților de la Primăria Generală, această arteră bucureșteană va deveni o atracție pentru turiști și va genera venituri importante la bugetul local. Ciprian Ciucu și-a prezentat punctul de vedere într-un amplu comentariu în care și-a trecut în revistă argumentele și a indicat mai multe măsuri care ar trebui adoptate de autorități. El a pornit de la o altă inișiativă a Municipalității, închiderea Bulevardului Kiseleff, în weekend.

Conceptul de străzi deschise testat de către Primăria Capitalei se bucură de un real succes (Felicitări!).  M-am plimbat în acestă seara împreună cu familia pe Bulevardul Kiseleff și pe Calea Victoriei. Fain, lume multă, orașul vibrează, cum imi place mie.  Cred ca evenimentul se și sustine financiar, iar business-urile de pe Calea Victoriei mustesc de mușterii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Altfel, nu poți sa nu vezi starea de degradare a majorității clădirilor de pe Calea Victoriei, unele ascunse după mesh-uri imense și reclame. Și totuși! Cum se împacă succesul/atractivitatea acestui spațiu Bucureștean cu obiectivele de conservare a patrimoniului construit ale Municipalității?”, a comentat Ciprian Ciucu.

Sursa foto: Razvan Valcaneantu

Soluții pentru revitalizarea Căii Victoriei

În continuarea comentariului său, a prezentat câteva dintre măsurile care ar trebui adoptate de către Municipalitate. Din perspectiva sa, pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu de pe Calea Victoriei este nevoie și de cooptarea celor care dezvoltă afaceri în această zonă. Aceștia trebuie susținuți să-și dezvolte investițiile pe termen lung și să nu se mulțumească cu un câștig de moment.

În primul rând trebuie sa atragă investitori care să își dorească afaceri pe termen lung aici. Doar astfel de investitori își vor asuma costisitoare proiecte de restaurare. Acum, impresia mea este că asistăm la un fenomen similar celui de pe litoral, afacerile sunt perene și vizează câștiguri mari cu eforturi mici. Ceea ce e legitim, nicio problemă, dar Calea Victoriei nu va avea de câștigat nimic”, a mai arătat primarul Sectorului 6.

Blocarea traficului rutier pe Calea Victoriei

În opinia sa, este nevoie ca această arteră rutieră, Calea Victoriei din București să fie închsă permanent pentru trafic rutier și să fie reconvertită din punct de vedere economic. Va fi nevoie și de un program de facilități acordate celor care investesc în zonă. Dar, în timp, beneficiile vor fi din ce în ce mai mari. Calea Victoriei ar putea ajunge păstrân proporțiile, precum Oxford Street, din Londra, sau La Rambla din Barcelona.

Ca să atragi astfel de investitori ai nevoie de predictibilitate: deci, Calea Victoriei trebuie închisă permanent și reconvertită economic. Să nu ne facem griji pentru trafic, Bd. Magheru e pierdut pe termen scurt, a devenit un «tunel» cu 5 benzi pe sens... Apoi poți gândi un program de facilități pentru investitorii care vin aici și care își asumă proiectele de consolidare/restaurare.

Mie îmi e clar, Calea Victoriei este singurul bulevard care poate urma modelul Oxford Street sau La Rambla, evident, păstrând proporțiile. Trebuie doar să îi dăm șansa să se salveze singură”, a concluzionat Ciprian Ciucu în comentariul pe care l-a postat pe pagina sa de Facebook.