Ford OPREŞTE timp de o lună PRODUCŢIA de mașini la Craiova

Ford OPREŞTE timp de o lună PRODUCŢIA de mașini la Craiova

Fabrica va combina zile de șomaj tehnic cu libere de Sărbători și cu zile din concediul de odihnă, astfel că se ajunge ca salariații uzinei de la Secția de Vehicule să stea acasă patru săptămâni, iar cei de la Motoare să întrerupă lucrul timp de trei săptămâni.

Producția de vehicule Ford B-Max este întreruptă în uzina din Craiova de pe 9 decembrie și va fi reluată anul viitor, pe 9 ianuarie. Angajații de la Secția de Vehicule din cadrul Ford stau acasă timp de patru săptămâni. Potrivit unor surse din cadrul fabricii, în intervalul 12-22 decembrie se află în șomaj tehnic, după care de pe 23 decembrie și până pe 6 ianuarie 2017 se vor afla în concediu de odihnă, din care se scad zilele lucrătoare de sărbătoare, în care este liber prin lege. Pe perioada de șomaj tehnic, oamenii sunt plătiți cu 80% din salariul de bază. Lucrătorii de la Secția de Motoare stau acasă până pe 3 ianuarie. Potrivit acelorași surse, cei de la Secția de Motoare au fost convocați la serviciu pe 21 decembrie, pentru că doar pentru ziua respectivă are fabrica o comandă mare de motoare pentru piața externă.

La cele două secții care au oprit producția lucrează aproximativ 1.500 de salariați. Alți angajați ai Ford nu au întrerupt lucrul, deoarece sunt angrenați în alte activități în cadrul uzinei.

În intervalul în care în fabrică nu se produc vehicule B-Max și motoare, se instalează noua linie de producție pentru noul mini-SUV de oraș Ford EcoSport, care se va produce la Craiova din toamna anului 2017. Sunt firme specializate din afara fabricii care instalează noua linie de producție, iar în procesul respectiv sunt angrenați și câțiva angajați ai fabricii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Furnizorii din curtea Ford nu întrerup activitatea atunci când producătorul auto introduce zile de șomaj tehnic în fabrica de la Craiova.

În 2016, producția și vânzările de autovehicule au scăzut simțitor pentru Ford Craiova. Scăderile de producție au fost confirmate de statisticile europene privind vânzările de vehicule în Europa, care au arătat o reducere cu circa 10% a vânzărilor de B-Max în Europa, pe primele zece luni ale anului 2016, potrivit gds.ro