Falsul făcut de un supermarket din România, sancționat de Consiliul Concurenței. Motivul pentru care prețul uleiului sărise în aer

Falsul făcut de un supermarket din România, sancționat de Consiliul Concurenței. Motivul pentru care prețul uleiului sărise în aer Sursa foto: Arhiva EVZ

Mega Image a primit o amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) de la Consiliul Concurenței) pentru că a raportat un preț greșit la uleiul de floarea-soarelui.

Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro). În cadrul unui control, autoritatea de concurență a verificat prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază și a constatat falsurile făcute de Mega Image.

În cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Cu toate astea, produsul avea alt preț în magazin.

Prețuri schimbate la Mega Image

Ne puteți urmări și pe Google News

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care le oferă consumatorilor șansa de a afla prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare.

Supermarket

Foro: Arhiva EVZ

Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Decizia de sancționare va fi publicată pe site-ul autorităţii naționale de concurenţă, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial, potrivit A3.

Probleme pentru Mega Image

Mega Image a mai avut probleme și din cauza mizeriei din magazin. Inspectorii ANPC au depistat produse expirate sau mucegai și au dat amenzi de peste 49.000 de lei.

„Sancțiunilor contravenționale li s-au adăugat măsuri complementare de: oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe, oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor constatate pentru raioanele cu deficiențe, la două dintre magazine, oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor constatate pentru al treilea magazin”, au anunțat reprezentanții Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București.