Expirarea pașaportului și a buletinului de identitate. Cine primește notificări
- Maria Dima
- 13 iulie 2024, 16:21
Republica Moldova. Expirarea pașaportului și a buletinului de identitate reprezintă un motiv de stres pentru mulți cetățeni. În acest context, pentru a nu avea surprize neplăcute în perioada vacanței, Agenția Servicii Publice (ASP) vine cu sfaturi.
Potrivit reprezentanților ASP, posesorii documentelor de identitate, care dețin semnătură electronică și sunt înregistrați la serviciul guvernamental de notificare electronică MNotify (mnotify.gov.md), sunt notificați în prealabil privind expirarea termenului de valabilitate al pașaportului și al buletinului de identitate.
ASP precizează că, din momentul lansării serviciului, care a avut loc la data de 15 ianuarie 2024,au fost expediate 20.804 notificări.
Notificarea privind expirarea pașaportului și a buletinului de identitate
Cetățenii trebuie să știe că preavizarea se face cu 60 și 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a documentelor. Cea de-a treia avizare se face la data expirării sau a anulării pașaportului sau buletinului de identitate din alte motive. Serviciul MNotify este gratuit.
În funcție de ce a setat cetățeanul în profilul său personal din MNotify, notificările pot fi primite prin email, portalul guvernamental al cetățeanului, mesaje scurte (SMS) sau mesaje instantanee pe Facebook Messenger, Viber, Telegram, Skype și WhatsApp.
De asemenea, notificările pot fi vizualizate în aplicația mobilă guvernamentală EVO (evo.gov.md) și Cabinetul personal (mcabinet.gov.md).
Anul 2025 vine cu schimbarea buletinelor de identitate în Republica Moldova
Reprezentanții ASP au mai transmis că îi încurajează pe cetățenii din Republica Moldova să-și perfecteze semnături electronice. Trebuie știut faptul că semnătura electronică poate fi obținută la Serviciul Tehnologia Informației și Securitatea Cibernetică și la operatorii de telefonie mobilă.
ASP reamintește faptul că, în 2025, va fi emis un nou tip de act de identitate pentru cetățenii Republicii Moldova – Cartea de identitate. În mediul de stocare electronică a noului document vor fi încorporate semnătura electronică calificată și certificatul cheii publice, în cazul titularilor cu capacitate deplină a exercițiului.