Sudorii, lăcătușii, scafandrii companiei GSP lucrează, de peste o săptămână, pentru pregătirea operațiunile ce dezeșuare, ridicare, aducerea la țărm și ecarisaj a navei Queen Hind, răsturnată în portul Midia în urmă cu două luni.

Au lucrat neîntrerupt, sudând, atât pe epavă cât și, alături, pe barja GSP Bigfoot 2, care este de fapt baza de operațiuni stabilă, 18  piese pe bordaj, ocheți de 200 tone forță și de 55 tone de forță, de care se vor conecta cârligele macaralei GSP Neptun pentru a răsuci și trage nava.

   

Totodată, în urma inspecției subacvatice, s-a decis instalarea unor paturi metalice, metrese, amplasate la o adâncime de circa 9 metri în partea din spate a epavei (pupa). Scafandrii au coborât în adâncuri pentru a obtura deschiderile către compartimentul mașini al navei, inspectând și corpul epavei.

La ieșire sunt curățați temeinic, ca măsură de precauție, ei acționând în zona în care apa de mare s-a amestecat cu resturile animale.

Vremea frumoasă a făcut posibilă aducerea, ieri, în portul Midia a macaralei GSP Neptun, cu capacitate de 1800 de tone, actorul principal în ridicarea epavei la linia de plutire. Supriza a apărut când, în loc să fie dusă lângă epavă și barja Bigfoot, uriașa macara a fost tractată direct în dana 10 a portului Midia.

   

Reprezentanții companiei GSP, autoritățile portuare și instituțiile de control, sub masca transparenței și a amabilității, vin cu explicații strict tehnice despre operațiunile din Midia. Le simți însă îngrijorarea din glas. Nimeni nu are voie să se apropie de epavă, se poartă costume speciale, accesul în zona, considerată de risc biologic, este restricționat.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE