Din vorbe sună bine. Concret, poate fi realizat mega-proiectul anunțat în București?

Din vorbe sună bine. Concret, poate fi realizat mega-proiectul anunțat în București?

Dacă va fi concretizat, Capitala ar putea să fie legată mai bine de zonele limitrofe.

Un mare proiect dedicat Bucureștiului a fost anunțat, astăzi, de Lucian Bode, ministrul Transporturilor. Este vorba despre extinderea rețelei de metrou, care ar trebui să ajungă, conform planurilor, până la nivelul centurii orașului. Deocamdată, este vorba despre teorie, așa că entuziasmul cetățenilor, bazat pe experiențele anterioare oferite de infrastructură, se situează la un nivel moderat.

„Este un plan ambițios, de durată”

„Mi-am propus să abordăm un proiect de anvergură pentru Bucureşti, trenul metropolitan, un concept integrat care să includă partea de infrastructură feroviară şi trenurile, cât şi corelarea celelalte mijloace de transport. Acest demers presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii Capitalei, sincronizarea cu operatorii rutieri, totul finanţat din fonduri UE. Este un plan ambiţios, de durată, care trebuie pus în practică cât mai repede. Fără viziune de ansamblu, riscăm să avem în continuare proiecte de tip insulă şi nu de tip reţea interconectată”, a afirmat minsitrul Transporturilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Amânarea Europeanului, un noroc

Lucian Bode a vorbit și despre un proect care urmează să fie inaugurat în curând. „Un alt proiect de infrastructură de transport este foarte aproape de a fi dat în funcţiune. Conexiunea pe calea ferată între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, cu cei 7,8 km de cale ferată modernizată, dublă, între Mogoşoaia şi Baloteşti şi racordul de aproximativ 3 km, primul tronson de cale ferată construit de la zero din 1984 până astăzi, reprezintă un obiectiv de investiţii pentru care s-a muncit mult.”

Potrivit ministrului, în contextul în care Campionatul European de Fotbal a fost amânat cu un an, proiectul a fost îmbunătăţit faţă de varianta originală cu alte două obiective: punctul de oprire din zona patinoarului şi un pasaj semiacoperit de acces în aerogară.

„Suntem în perioada de probe tehnologice necesare punerii în trafic în siguranţă a acestei investiţii, compuse din două proiecte feroviare complexe, în valoare de 463 de milioane de lei. Am setat ca obiectiv ca, începând cu 12 decembrie 2020, odată cu noul mers al trenurilor, călătorii să poată circula pe această rută, pe cei 19,5 kilometri, în aproximativ 17 minute.”