Decizie importantă luată în Învățământ. Părinții își vor putea însoți copiii la școală

Decizie importantă luată în Învățământ. Părinții își vor putea însoți copiii la școală

În anumite condiții, părinții copiilor cu dizabilități pot merge la orele de curs, au decis oficialii de la Ministerul Educației

Părinții vor putea să meargă la școală, alături de copii, în anumite condiții, au decis oficialii de la Ministerul Educației. Este vorba despre ajutorul dat copiilor cu dizabilități, pentru a se integra în mediul educațional.

„În conformitate cu prevederile art. 63 din ordinul comun n.r 1985/1305/5805/2016, inițiat de Ministerul Muncii și Protecției Sociale, în colaborare cu Ministerul Sănătății și Ministerul Educației și Cercetării, de aprobarea metodologiei pentru evaluarea și intervenția integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilități în grad de handicap, orientării școlare și profesionale a copiilor cu cerințe educaționale speciale, precum și vederea abilitării și reabilitării copiilor cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale, copiii cu cerințe educaționale speciale și încadrați în grad de handicap grav cu însoțitor pot beneficia de măsurile de sprijin pentru promovarea educației incluzive, formulate de managerul de caz/responsabilul de caz de servicii psihoeducaționale cu consultarea autorității locale de care aparține unitatea de învățământ, SPAS, unității de învățământ, IȘJ și a organizațiilor neguvernamentale, una dintre aceste măsuri fiind prezența facilitatorului, numit în literatura de specialitate shadow, alături de copil, în unitatea de învățământ.

Facilitatorul poate fi unul dintre părinți, asistentul personal sau însoțitorul, pentru copiii cu grad de handicap grav, o persoană numită de părinți și față de care copilul are dezvoltată o relație de atașament, un specialist recomandat de părinți sau reprezentantul legal, un specialist numit de părinți din organizații, universități, alte instituții cu care unitatea de învățământ are încheiate acorduri, cât și alte persoane prevăzute la art. 64 alin. 2 din ordinul mai sus menționat, iar numirea acestuia se face în urma includerii în planul de abilitare-reabilitare, respectiv planul de servicii psihoeducaționale, potrivit art. 64 alin. 4.", se arată în decizia Ministerului Educației, conform edupedu.ro.