De ce preferă ruşii să-şi petreacă vacanţele în Crimeea, în ciuda riscurilor

În pofida alertelor de scuritate şi dificultăţilor cu care se confruntă pe drum, mii de ruşi, în perioada estivală, dau năvală în Crimeea ca să-şi petreacă vacanţele.

La începutul lunii iulie, blocajele de trafic din partea regiunii Krasnodar la intrarea pe podul Crimeei au devenit ceva normal. Ruşii pot să ajungă în peninsulă cu transportul public sau cu autocarele. Biletele pentru trenurile către Crimeea nu sunt în prezent puse în vânzare, zborurile au fost anulate din februarie 2022. Jurnaliştii de la publicaţia independentă „Bereg” (Malul) au vorbit cu cu ruşii care au decis să-şi petreacă vacanţele în peninsulă despre motivul pentru care au venit în Crimeea şi despre ce se întâmplă în această vară în staţiuni.

Motivele care îi fac pe ruşi să meargă în Crimeea

Din convorbirile cu turiştii ruşi în Crimeea reese că destinaţia a fost aleasă din cauza preţurilor mai mici, a restricţiilor impuse de Occident, iar unii pentru necesitatea de adrenalină, ştiind că se expun pericolului. Totuşi, din cauza războilui din Ucraina şi a accesului dificil, numărul turiştilor pe peninsulă s-a redus în jumătate comparativ cu anii de până la începutul războiului.

Ce spun ruşii despre vacanţa în Crimeea

Aliona 28 de ani, Orenburg

„Am fost în Crimeea în august 2022, neam odihnit în Feodosia. În momentul în care soțul meu și cu mine am rezervat camere, am plătit și am făcut planul de vacanță, nu era niciun conflict între Rusia şi Ucraina. Când totul a început, am urmărit îndeaproape știrile și ne-am gândit ce să facem. Dar am riscat și am plecat. Situația era tensionată. Prin peninsulă se transportau maşini de război deteriorate, avioanele de luptă zburau pe cer, flota noastră de la Marea Neagră era în port. Au fost și mulți refugiați care și-au scos familiile și s-au mutat în mașini pline până la refuz cu lucruri. Dar, în același timp, totul era foarte calm. În iulie 2023, soțul meu, sora mea și cu mine am mers din nou în Feodosia. Nu ne era frică. Peninsula Crimeea este foarte bine păzită: mulți dintre soldații noștri patrulează pe străzi, ne-am simțit în siguranță. Nici nu credeam că ni se poate întâmpla ceva. Localnicii sunt bucuroși să vadă turiști ruși. Unii oameni ne-au spus că sunt foarte fericiți că s-au alăturat Rusiei”.

Anna 44 de ani, regiunea Arhangelsk

„Ne-am odihnit în perioada 4-11 iulie în Koreiz. Soțul meu este îndrăgostit de peninsulă, plus că în ultimii patru ani am avut prima vacanță comună, așa că am ales Crimeea. Nu a fost înfricoșător să plec, pentru că fusesem deja acolo de două ori până în 2023. Situația este calmă, aproape nimic nu amintește de război - doar o inspecție amănunțită pe pod. Cu localnicii s-au discutat doar despre ambuteiajul și despre faptul că era mai puțină lume. Vacanta a fost extraordinara, cu siguranta vom reveni”.

Svetlana 59 de ani, Perm

„Ne-am odihnit din 9 până în 19 iunie la Evpatoria, unde am fost de mai multe ori: ne plac plajele și avem unde să mergem. Acum pe peninsulă totul este calm, nu există amenințări, oamenii duc o viață normală. Acolo nu era înfricoșător să plec, dar la întoarcere, când treceam peste pod, am auzit anunțul pe comutator: „Raid aerian, raid aerian”. A furnicat puțin. Ne-am odihnit bine, dar erau puține bancomate Sberbank, iar deseori se solicitau numerar sau transferuri online. Internetul era scump pentru noi - 300 de ruble pe zi! Greu. Au oferit Wi-Fi gratuit la locul de reședință, dar noi veneam doar seara. Am avut noroc cu timpul, totul a fost bine”.

Anonim 32 de ani, Sankt Petersburg

„Ne odihnim în Feodosia. Venim aici în fiecare an pentru a vizita rudele. A fost, desigur, înfricoșător să plec, dar rudele au spus că aici este calm acum. Sunt turişti, dar nu atât de mulţi. Noi am venit din Anapa, unde ne-am odihnit si noi cam o saptamana, dar sunt mult mai multi turisti acolo. Acum există o inspecție serioasă pe podul din Crimeea. Călătoria de la Anapa la Feodosia durează de obicei patru ore, dar acum, din cauza inspecției, a durat cu două ore mai mult. Pe podul propriu-zis nu au fost blocaje, doar până în zona de inspecție. Anterior, situația era mai tensionată: rudele au spus că au văzut drone deasupra mării”.

Anonim. 16 ani, Sankt Petersburg

„Am fost cu părinţii în localitatea Kaha de lângă Sevastopol. Nu ne-a fost frică să mergem, întrucât am înțeles că acolo unde ne odihnim, nu sunt operațiuni militare. Desigur, se putea întâmpla orice, dar eram siguri că totul va fi în ordine. Și așa s-a dovedit. Crimeea a fost aleasă din mai multe motive: în primul rând, nu mai fusesem acolo de mult timp, voiam să văd din nou peninsula. În al doilea rând, multor oameni le este frică să meargă aici - este de înțeles de ce - de aceea alte locuri de stațiuni, mai sigure, sunt acum pline, iar Crimeea este pe jumătate goală. Sunt chiar puțini oameni! Vehicule militare au fost întâlnite în mod regulat pe drumuri. Nu a fost nimic altceva neobișnuit, localnicii nu au vorbit despre nimic negativ”.

Ruşii, blocaţi pe peninsulă în urma exploziei de pe pod

Explozia de pe podul Crimeei din dimineaţa de 17 iulie a oprit fluxul de turişti pe peninsulă. În urma explozieie, a decedat un cuplu din Belgorod, iar fiica lor a fost rănită.

Pe de altă parte, turiştii ruşi au rămas blocaţi pe penisulă, singura cale de acces fiind pe mare, cu feribotul. Autorităţile recomandă insistent turiştilor ruşi să treacă prin „noile teritorii”, anexate de la Ucraina, propunerea fiind însă ignorată.