De ce crede RECTORUL unei universități importante că NU ÎȘI AU ROSTUL meditațiile pentru BAC

De ce crede RECTORUL unei universități importante că  NU ÎȘI AU ROSTUL meditațiile pentru BAC

Meditațiile gratuite oferite de stat absolvenților de liceu care nu au promovat bacalaureatul nu își au reostul. Aceasta e opinia rectorului Universității de Vest din Timișoara.

Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara, susține că ideea de a se oferi meditații plătite de stat celor care au picat BAC-ul, nu are susținere în realitate, deoarece, în ultimii trei ani, profesorii de la Universitatea de Vest și-au arătat dispoziția de a oferi meditații gratuite liceenilor, însă nu prea a venit nimeni.

“Statisticile noaste arată că procentul elevilor de clasa a XII-a care au participat la cursurile gratuite de pregătire pentru BAC a fost foarte redus, iar majoritatea au fost dintre cei care au luat BAC-ul, ceilalţi arătând un interes scăzut faţă de astfel de oferte. Soluţia pentru ei o vedem mai degrabă înspre școlile postliceale, care să le asigure o calificare mai specifică, cu mai mare căutare pe piaţa muncii, până când soluţia bacalaureatului profesional, diferenţiat, va fi implementată”, consideră rectorul UVT. În concluzie, Pirtea este de părere că nu ar trebui alocate fonduri suplimentare pentru pregătirea pentru Bacalaureat, deoarece astfel problema nu va fi soluționată. Soluția: ar trebui urmate diferite rute de formare teoretică și de pregătire practică încă din gimnaziu. Rectorul UVT  nu este de acord nici cu organizarea unei sesiuni speciale de Bacalaureat. “Universitatea de Vest a impus pentru toate facultățile sale susținerea examenului de admitere, promovând necesitatea unui învățământ superior de calitate. Toate eforturile noastre se văd afectate prin noile oportunităţi acordate tinerilor liceeni, de a susține examenul de Bacalaureat în mai multe sesiuni. Extinderea numărului de sesiuni de Bacalaureat care să permită elevilor fără performanțe școlare să promoveze “examenul maturității”, evidențiază dimensiunea cantitativă a prezentei abordări în educație, în detrimentul unui învățământ centrat pe o bună calitate”, a conchis Marilen Pirtea.