Dacia schimbă total strategia. Modelul Spring, subiectul unei decizii uluitoare
- Cristian Raducanu
- 5 iulie 2024, 07:08
Constructorul autohton de autovehicule Dacia nu intenționează să majoreze prețurile pentru varianta electrică Spring, deși Executivul European a anunțat noile taxe vamale provizorii pentru importurile de vehicule electrice pe baterii din China.
Dacia nu va crește prețul pentru modelul electric Spring
Strategia constructorului Dacia a fost centrată în jurul clienților, astfel încât consumatorii să fie protejați în fața fluctuațiilor de preț. Cu toate acestea, nu este exclus ca în viitorul apropiat, constructorul român să ridice subit prețurile. Dar chiar și în aceste condiții majorarea nu ar fi trebuit să fie una semnificativă.
În urma unei investigații derulate în toamna anului trecut, Executivul European a concluzionat că lanțul de producție chinez BEV beneficiază de subvenții incorecte, în detrimentul producătorilor europeni de mașini electrice pe baterii, printre care și Dacia.
Comisia Europeană a crescut taxele vamale pentru importurile din China
Motiv pentru care Comisia Europeană a introdus taxe vamale suplimentare de 17,4% pentru constructorul auto chinez BYD. Și de 19,9% pentru vehiculele manufacturate de Geely, un constructor tot din China. În cazul producătorului auto SAIC, Executivul comunitar a introdus taxe vamale de 37,6%. Asta în condițiile în care Platforma Dacia Spring este manufacturată în China.
Decizia Comisiei nu a fost receptată cu prea mult optimism de constructorii auto din Europa. De exemplu, Asociația Industriei Auto din Germania a solicitat Executivului european să renunțe la aplicarea acestor taxe pe motiv că măsurile suplimentare pot pune o presiune inutilă pe producătorii auto europeni care au parteneriate comerciale cu China.
Strategia Dacia, centrată pe nevoile clienților
Compania franceză auto Renault promovează de mai mulți ani modelul electric Spring produs de Dacia, ca fiind cea mai accesibilă mașină electrică din Europa. Prețul pentru varianta standard al crossover-ului asamblat în provincia chineză Hubei pornește de la 15.800 de euro în Franța. Cu tot cu subvenția acordată de stat. Fără subvenții, prețul poate crește până la 20.800, potrivit economedia.