Uzina Dacia a avut probleme la capitolul vânzări în anul 2020. Grupul deținut de francezii de la Renault a înregistrat una dintre cele mai importante scăderi de pe piața auto. Au fost înregistrate 405.000 de noi unități ce au intrat în circulație.

La nivelul grupului Renault, scăderea a fost mai redusă și a ajuns la un procent de 25,7%. Contracții mai mari au avut producătorii Ford și Peugeot Citroen, cu minus 31,7%, respectiv 30,3%. Cota de piață a Dacia s-a redus la 3,4% față de 3,7%, nivelul înregistrat în 2019.

Au produs 259.000 de mașini

Înmatriculările la nivel european au avut o traiectorie mai proastă decât producția din România. În anul 2020, uzina de la Mioveni a produs 259.000 de mașini, în scădere cu un procent de 25%. 

Cu trecerea lunilor, rezultatele s-au mai redresat și din punct de vedere al producției și a înmatriculărilor. De pildă, în decembrie, livrările de autoturisme Dacia au scăzut cu 22,4% în Europa, mult sub media anului.

Uzina Dacia, vânzări modeste. S-a scos cu Sandero

În 2020, Dacia a înregistrat scăderi mari și pe piața auto din Franța. Și ea aflată în recesiune, per total, din cauza pandemiei și a crizei economice. Scăderea vânzărilor pe piața auto franceză a fost de 25%. Cea mai bună lună a fost decembrie, cu 29.581 de unități, din care 186.323 au fost autoturisme. Dacia a avut 9.122 de vehicule înmatriculate, din care 8.997 au fost autoturisme, ceea ce reprezintă o scădere față de anul anterior cu un procent de 32%.

Cel mai vândut model al mărcii Dacia a fost Sandero și a rămas în fruntea vânzărilor. S-a poziționat pe locul al șaselea în ceea ce privește cel mai vândut automobil din Franța, anul trecut, și cel mai cumpărat autoturism de către persoanele fizice, cu un volum de 53.354 unități. A fost întrecut de Peugeot 208, aici fiind vorba chiar despre liderul de piață, Renault Clio, Peugeot 2008, Citroen C3 și Renault Captur.