Pandemia a stimulat vânzările de PC-uri la nivel global: creștere de 13,7%

Pandemia a stimulat vânzările de PC-uri la nivel global: creștere de 13,7%

Pandemia a stimulat vânzările de PC-uri la nivel global: creștere de 13,7%, iar Lenovo e cel mai vândut brand.

Pandemia a stimulat vânzările de PC-uri la nivel global: creștere de 13,7%. Cifra spune tot despre activitățile celor mai mulți dintre oameni.

Pandemia de coronavirus a impulsionat vânzările de PC-uri la nivel mondial, în 2020 acestea având o creştere de 13,7%. Este un nivel care nu s-a mai înregistrat de aproape 10 ani, conform datelor firmei de consultanţă IDC (International Data Corporation), scrie agenţia EFE, citată de Agerpres.

Lenovo este liderul pieței de PC-uri

În total, în 2020 s-au vândut 302,6 milioane unităţi în toată lumea. Din acest număr 72,6 milioane revin companiei chineze Lenovo, care a ocupat din nou poziţia de lider, la fel ca în 2019, cu o cotă de piaţă de 24%.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe locul secund s-a situat Hp, cu 67,6 milioane unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 22,4%. Topul continuă cu Dell Tecnologies, cu 50,3 milioane unităţi (16,6% cotă), Apple, cu 23 milioane (7,6% cotă de piaţă) şi Acer, cu 20,98 milioane unităţi vândute (6,9%). Celelalte mărci au vândut 67,9 milioane calculatoare şi au acoperit împreună 22,4% la nivelul pieţei globale.

Pandemia a adus vânzări record la PC-uri

Creşteri precum cele din 2020 nu s-au mai înregistrat din 2010, când vânzările au înregistrat un avans de 13,7%. Mai mult, în ultimul deceniu s-au consemnat 6 ani de scăderi ale vânzărilor. "Toate semnalele indică faptul că această creştere are încă un drum de parcurs", a afirmat Ryan Reith, de la IDC.

Telemunca şi şcoala online, dar şi jocurile, care au înregistrat maxime istorice, au fost factorii care au impulsionat aceste vânzări. Avansul vânzărilor a fost în trimestrul al patrulea mult peste medie, de 26,1% comparativ cu perioada similară a anului anterior, respectiv 91,6 milioane unităţi vândute, arată datele IDC. Potrivit unui raport al Eurofound, aproximativ 18,4% dintre angajații români au început să lucreze de acasă drept rezultat al pandemiei.

Creşterea cererii a fost atât de mare, încât a depășit oferta. Producătorii s-au confruntat cu lipsa componentelor şi a capacităţii de producţie, dar şi cu logistica, care a fost o problemă. Dificultățile logistice au determinat în unele cazuri cererea de transport aerian, care a generat o creştere corespunzătoare de costuri, mai semnalează IDC.