Conform 4tuning.ro, anunţul de vânzare trebuie analizat atent: ne uităm la poze şi comparăm ce vedem cu dotările enumerate.  Astfel, dacă în anunţ sunt menţionate geamuri electrice, dar într-o poză de la interior vedem în spate geamuri manuale, vânzătorul minte. De asemenea, formulările "full fără piele", "adusă recent", "kilometri reali", "nerulata în ţară" sau "impecabilă, ireproşabilă, că nouă", exprimă de obicei contrariul.

Anunţurile cu numere de înmatriculare cenzurate sunt suspecte pentru că ascund ceva: fie au rămas cu numele unui proprietar vechi, fie nu au ITP sau RCA valabile, fie au probleme cu actele.

Cazurile automobilelor lovite, cumpărate pe bani puţini, reparate şi vândute drept "impecabile" sunt dese, aşa că mare atenţie la următoarele semne.

Loviturile laterale grave pot fi identificate când deschidem toate uşile şi urmărim cu degetul lipit pe caroserie, orice urmă de denivelare, chit, sudură sau alte defecte.

O maşină fără lovituri trebuie să aibă linii drepte. O maşină reparată se cunoaşte dacă ne uităm cu atenţie şi urmăm linia pragurilor, acolo unde se închide uşa. Apoi ne uităm la linia stâlpilor, urcăm spre plafon, coborâm din nou spre balamale, după care repetăm acest traseu la fiecare uşă.

Dacă maşina a fost lovită în faţă, ne putem da seama uşor dacă urmărim linia traggerului şi a aripilor pe interior, unde vine capota. Apoi ne uităm la oalele amortizoarelor, la tampoanele de bară, unde sunt capetele lonjeroanelor. Farurile nu trebuie să aibă urechi rupte, radiatorul nu trebuie să fie îndoit, iar alte elemente de plastic nu trebuie să aibă prinderi rupte. Urmele de suduri, îndoituri, rugină, vopsea umflată sau aplicată prost, arată că acolo a fost o intervenţie.

Dacă maşina arată pe bord 130.000 de kilometri, dar scaunul e uzat, volanul e tocit, schimbătorul e zgâriat, maşina poate avea şi peste 250.000 de kilometri.

Când cumperi o maşină, un mecanic trebuie să verifice articulaţiile, suspensiile, starea frânelor şi locurile în care este rugină. Te poţi descurca şi singur după o scurtă plimbare pe un drum pietruit sau trecând peste şinele de tramvai. Atunci apar dovezile care îţi arată problemele.

Verificarea seriilor de şasiu şi de motor este foarte importantă pentru că unele automobile pot avea seriile sudate sau chiar motorul înlocuit. Trebuie să îi ceri vânzătorului cartea maşinii şi să confrunţi seria din acte cu aceea care este ştanţată sub capotă.

Contează foarte mult şi cât de curat este un motor. Scurgerile de ulei sunt problematice. Când ridicăm capota, trebuie să ne uităm în jurul vasului de la servodirecţie, lângă garnitura capacului de la tacheţi, pe lângă pompa de frână, pentru a depista urme de scurgere. Dacă un motor pierde lichide, este clar că nu a fost îngrijit cum trebuie.

Rugina apare la praguri, la arcadele roţilor şi la stâlpii dintre portiere, în partea de jos, aşa că trebuie să verificăm atent vopseaua.

Actele maşinii sunt şi ele foarte importante: trebuie să ne asigurăm că există talon, carte, fişă fiscală şi dovada plăţii taxei auto la ANAF. Talonul maşinii nu trebuie să aibă înscris pe spate, la menţiunea 'înstrăinat către', spaţiile completate. Maşinile aduse din străinătate şi neînmatriculate, trebuie să aibă mai multe acte, a căror listă completă se poate găsi pe site-ul oficial al DRPCIV.