Dispozitivul care devine obligatoriu pentru șoferi, în curând

Dispozitivul care devine obligatoriu pentru șoferi, în curândȘoferi. Sursa foto: Dreamstime.com

Începând din iulie 2024, toate autoturismele și mașinile comerciale noi cu o greutate de până la 3,5 tone vor fi obligate să fie echipate cu un „Event Data Recorder” (EDR), cunoscut și sub denumirea de „cutie neagră”, un dispozitiv pe care îl au în prezent avioanele.

„Cutia neagră”, obligatorie pentru șoferi. Ce este și ce fel de date stochează

Ford

Sursa foto: Pixabay

Conform Comisiei Europene, instituția care a decis că este obligatoriu ca șoferii să aibă „cutia neagră”,  monitorizează și stochează diverse informații, cum ar fi: viteza vehiculului, timpul în care s-au acționat frânele, accelerația, unghiul de virare, dar și activarea sistemelor de siguranță,  fi airbagurile., notează 24auto.de. 

Autoritățile spun că incipalul motiv pentru deținerea  acestui dispozitiv este de a oferi autorităților mai multe informații pentru investigarea accidentelor rutiere.

Datele stocate pot oferi o informații cruciale  asupra circumstanțelor care au condus la un accident. Astfel,   pot ajuta la identificarea și implementarea unor măsuri  măsurilor preventive pentru prevenirea unor tragedii pe șosele.

Dispozitivul stochează date și după producerea accidentului

Poliția Română Raport amenzi și amenzi 2023

Sursa foto:Arhiva EvZ

Cutia neagră stochează date  și după producerea unui accident. Prin urmare, se înregistrează, printre altele, modificările de viteză pe direcția longitudinală și laterală, starea centurii de siguranță a șoferului și a pasagerului din față, martorul de avertizare airbag și ora la care au fost declanșate airbagurile, conform sursei citate.

Numărul accidentelor rutiere este în continuă ceștere. Ultimul sondaj al Comisiei Europene arată că, în anul 2023,  aproximativ  20 600 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, ceea ce reprezintă o creștere de 3 % față de 2021, pe fondul reluării nivelurilor de trafic după pandemie. Aceasta reprezintă însă cu 2 000 mai puține decese (-10 %) în raport cu 2019, anul care a precedat pandemia. Obiectivul UE și ONU este reducerea la jumătate a numărului de decese până în 2030.

Cu toate acestea, există și o veste bună.   Accidentele rutiere au scăzut  cu peste 30 %,  în  țări precum Lituania și Polonia.