Cum vă puteţi REDUCE semnificativ RATA la bancă

Cum vă puteţi REDUCE semnificativ RATA la bancă

Cei care se simt nedreptăţiţi în relaţia cu banca pot apela pentru ajutor în negocieri pentru a-și reduce rata la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Potrivit unui comunicat al CSALB, într-un litigiu soluționat luna aceasta, un consumator a solicitat diminuarea dobânzii indexabile pentru a alinia nivelul costurilor creditului la nivelul dobânzii actuale și eliminarea comisionului de administrare. Conciliatorul, în negocierile cu banca, a reușit să obțină eliminarea comisionului de administrare lunar si aplicarea unei dobânzi fixe.

Rezultatul a fost reducerea ratei lunare cu aproape 100 de euro, de la 280 euro pe lună la 193 de euro în primii 5 ani și la 185 euro pe lună pentru restul perioadei până la achitarea integrală a creditului ipotecar. Consumatorul va face astfel o economie de aproape 20 de mii de euro.

În alt caz, consumatorul a primit mai mult decât a cerut. Acesta a solicitat recalcularea comisionului de administrare a creditului și a obținut eliminarea acestui comision. Astfel ca rata i-a scăzut cu 145 de lei în fiecare lună, de la 709 lei la 564 de lei, iar economia pe care o va face consumatorul până la finalul contractului de credit va fi de 8 mii de lei.

Cât privește cererile clasate, acestea au urcat la 105. 20% dintre ele sunt clasate din cauză că unii consumatori, după ce depun cererea de soluționare amiabilă, nu mai transmit către CSALB și celelalte documente necesare soluționării, în termenul de 90 de zile. 

Însă, 80% dintre cereri sunt clasate ca urmare a refuzului comercianților de soluționare prin procedurile SAL, printre motive fiind impunerea – prin lege – a etapei prealabile, care constă în încercarea de soluționare directă. Potrivit CSALB, această procedură nu este utilă și generează întârzieri nejustificate, mai ales în contextual existenței unor relații extrem de încordate între consumator și comerciantul respectiv. 

O consecință nedorită a acestei situații o reprezintă cazurile în care consumatorii au formulat reclamația/solicitarea direct către comerciant, iar ulterior – în așteptarea răspunsului de la comerciant (în termen de 30 zile) – au renunțat la continuarea demersului inițiat la nivelul CSALB.

În aproape 8 luni de când centrul funcționează efectiv, numărul cererilor conforme a ajuns 173. Până acum, 21 au fost finalizate. 

Ne puteți urmări și pe Google News