Sportivii au ajuns să performeze atât de mult, încât fiecare amănunt din viața lor contează. Iar datorită acestui mod de gândire, marii jucători de fotbal dau o atenție deosebită acestor amănunte. Reprize de somn multiple, cum e cazul lui Cristiano Ronaldo, dar și lecțiile de pian fac parte din viața vedetelor. Toate aceste aspecte au fost încadrate într-un domeniu nou, denumit biohacking, și care are ca scop îmbunătățirea performanțelor.

Cristiano Ronaldo rămâne unul dintre cei mai buni fotbaliști ai lumii. Chiar dacă are 36 de ani, Ronaldo este unul dintre sportivii care emană respect prin modul în care are grijă de corpul său.

Ce este biohacking-ul?

Prin biohacking, jucătorii doresc să își sporească activitate cât mai mulți ani. Iar dacă ne uităm că fotbaliștii încep să joace la un nivel înalt până la vârste spre 40 de ani, putem spune că planul dă roade.  Biohackingul este definit drept aplicarea unor instrumente tehnologice moderne și a unor soluții bazate pe noutățile din știință, cu scopul maximalizării potențialului biologic, notează gsp.ro.

Haaland și ochelarii speciali de seară

Erling Haaland i-a impresionat pe toți la doar 20 de ani și a reușit să se remarce în tricoul Borussiei Dortmund într-un timp relativ scurt. Atacantul a înscris 57 de goluri în 59 de meciuri, însă puțini știu că în spatele succesului se află o serie de măsuri luate de fotbalist pentru a se concentra numai pe fotbal.

De exemplu, forma fizică îmbunătățită a lui Haaland este susținută și de un dispozitiv hi-tech de mare calitate. Erling utiliează ochelari speciali seara, care blochează lumina albastră emisă de tehnologie. Aici vorbim despre telefoane, calculatoare, televizoare, precum și alte dispozitive.

Lumina albastră a ochelarilor blochează producerea melatoninei, hormonul care influențează somnul. Lipsa acestuia poate afecta recuperarea. Haaland s-a interesat și a găsit o modalitate de a rezolva acest impediment în dezvoltarea sa.

„Ochelarii pentru lumină albastră reprezintă un biohack foarte eficient. Funcționează garantat, deși sunt mai buni pentru persoanele mai tinere decât pentru cele mai în vârstă, din moment ce producerea naturală de melatonină se degradează de la aproximativ 45 de ani.

Ai cele mai bune rezultate dacă porți ochelarii cu lentile portocalii începând cu două, până la trei ore înainte de a merge la culcare, apoi îi schimbi cu cei roșii, cu o oră înainte de somn”, a explicat celebrul biohacker Andreas Breitfeld în The Red Bulletin, citat de gsp.

Le recomand jucătorilor mei doar ceea ce funcționează și lucruri cu care se simt confortabil. Nu poți forța lucrurile. Faptul că un fotbalist profesionist trebuie să își îmbunătățească somnul prin a-și proteja ochii de lumina albastră pe timpul serii nu va mai fi o ciudățenie în câțiva ani. Va fi ceva firesc.

– Hannes Winzer, agentul lui Serge Gnabry și biohacker dedicat

Robert Lewandowski, budincă înainte de felul principal

Succesul lui Robert Lewandowski (32 de ani), cel mai bun fotbalist al anului 2020, e în strânsă legătură cu soția sa.  Anna, antrenoare fitness și expertă în karate, îl ține din „scurt” cu toate detaliile, dar și cu orele suplimentare de sport.

Ca să vă dați seama cât de atenți sunt marii sportivi la alimentație, Lewandowski u mai consumă lapte de vacă, grâu și zahăr aproape deloc. „La digestie mă ajută să consum mai întâi budinca, apoi felul principal”, a explicat Lewa. Adică acesta consumă mai întâi prăjitura, apoi supa. „Carbohidrații sunt digerați mai rapid decât proteina”, a explicat Lewandowski.

Ce efect are muzica clasică?

Surprinzător, poate, pentru unii, jucătorii se pot delecta și relaxa cu muzică clasică. Unul dintre cazuri este Serge Gnabry, atacantul de bandă de la Bayern Munchen. Acesta este recunoscut pentru modul său inedit de a se relaxa. Neamțul lucrează îndeaproape cu Lars Lienhard, antrenor neuroatletic. Gnabry își scutură capul și face exerciții speciale pentru mâini și ochi, cu scopul de a-și îmbunătăți coordonarea, conștientizarea în spațiu și dexteritatea. Mai mult, Gnabry se stimulează citind biografii ale oamenilor de succes, iar tot în timpul liber urmează lecții de pian.

„Serge obișnuia să aibă un fizic fragil. Acum joacă 40-50 de meciuri pe sezon și absentează rar. Asta nu este o coincidență, lucrează din greu și a învățat să își vizualizeze corpul ca un templu. Să înveți să cânți la pian îți îmbunătățește ritmul și îți reconectează și energizează sinapsele”, explică Hannes Winzer.

Cristiano Ronaldo doarme aproape toată ziua. Ne întrebăm când mai are timp să joace fotbal

Poate cel mai mediatizat exemplu în lumea sportului privind dieta și nutriția este Cristiano Ronaldo. Starul Portugaliei și al lui Juventus urmează un program draconic. Ronaldo doarme de 6 ori pe parcursul a 24 de ore, de fiecare dată câte 90 de minute și cu un set nou de pijamale. Inclusiv mesele sunt bine stabilite și cântărite. Tot de 6 ori mănâncă Cristiano Ronaldo pe zi. Micul dejun, de două ori prânzul, un snack și de două ori cina.

„Somnul polifazic este superb, problema este că nimeni nu reușește să facă asta. Este dificil să dispari de 6 ori pe zi, în momente exacte, având un program de lucru obișnuit sau o viață de familie. 7, până la 8 ore de somn pe noapte sunt suficiente, iar cel mai bine dormi atunci când camera este întunecată și răcoroasă”, a explicat biohackerul Andreas Breitfeld.