În ultima perioadă, mai exact din luna martie, România se confruntă cu valul epidemiei de coronavirus (COVID-19), lucru ce ne-a schimbat puțin percepția despre viață, securitate și ne-a modificat și comportamentul în privința achizițiilor de produse sau servicii.

Începând din martie s-a observat o creștere destul de accentuată a cumpărăturilor online, a crescut și numărul magazinelor din ecommerce (unele fiind absolut noi pe piața, iar altele au pivotat din comerțul tradițional, offline, migrând spre piața online).

În acest context, magazinele au avut abordări diferite față de această provocare: unele au luat decizia de a reduce bugetele de marketing, altele au oprit de tot campaniile, în timp ce o parte au continuat promovarea, ba chiar au crescut bugetele profitând de locurile lăsate de cei care au renunțat la momentul respectiv la orice efort de marketing.

Nevoia de siguranță în timpul pandemiei

Conform Spy Shop românii au arătat un interes crescut față de produsele pentru securitatea casei, siguranța lor și a familiei, vânzarile în perioada Martie – Mai 2020 fiind în creștere cu aproximativ 100% față de aceeași perioadă a anului trecut.

“Fiind o perioadă de îngrijorare, de teamă, cauzată de pandemie, nevoie de securitate și siguranță a oamenilor, a locuinței, a familiei a crescut, astfel că produsele vedetă au fost sistemele de securitate și supraveghere video și armele neletale care nu necesita autorizare” a declarat Sergiu Dăngulea, CEO Spy Shop.

Securitatea fiind o nevoie primară a omului, mai ales în condițiile de atunci, în care era impusă starea de urgență, s-a creată o anumită panică în rândul populației. Acest lucru a amplificat comportamentul defensiv și protector al oamenilor care au căutat diferite metode de a-și asigura liniștea pe cât posibil achiziționând astfel de echipamente.

“In acest interval cele mai căutate branduri și categorii au fost Dahua și Reolink pentru echipamentele de supraveghere video, Paradox, DSC și Dinsafer pentru sistemele de alarmă, Slinex și Electra pentru cele de videointerfonie, iar Motorline și Nice pentru automatizarea porților și ușilor de garaj.” a continuat Sergiu Dăngulea.

Comportamentul clienților în magazinele online

În starea de urgență majoritatea românilor au stat în case, o parte dintre ei făcând home office, iar o parte fiind în șomaj tehnic. Faptul că au avut mai mult timp liber a impactat modul în care aceștia își petreceau timpul pe internet, căutând activ produse pe care voiau să le cumpere sau pentru entertainement.

Pe de altă parte, au fost o serie de campanii care îndemnau la plata cu cardul pentru a se evita atingerea bancnotelor, știindu-se că sunt unele dintre obiectele care pot răspândi destul de ușor bacterii sau virusuri.

“S-a observat o ușoară creștere a numărului de pagini vizitate de clienți, probabil și datorită faptului că oamenii aveau mai mult timp liber la dispoziție dar și pentru că voiau să vadă mai multe produse pentru a alege. Totodată procentul plății cu cardul a crescut, chiar s-a dublat în perioada respectivă motivele fiind derularea unei serii de mesaje de siguranță, dar și pentru că oamenii au prins o oarecare încredere în sistemele de plată online.” a subliniat Sergiu Dăngulea.

Spy Shop este unul dintre principalele magazine online de sisteme de securitate și supraveghere video, înființat în anul 2009. Operează prin intermediul site-ului spy-shop.ro și are în portofoliu peste 50.000 de produse de securitate și supraveghere video, echipamente adresate clientului final cât și partenerilor B2B, instalatori și distribuitori.