Cristina Bălan câștigă procesul împotriva Tesla, după problemele semnalate în 2014

Cristina Bălan câștigă procesul împotriva Tesla, după problemele semnalate în 2014Judecător. Sursa foto: Pixabay

Cristina Bălan, inginer de origine română, care a fost concediată de Tesla în anul 2014 după ce a raportat posibile probleme de design care puteau influența sistemul de frânare al vehiculului, a câștigat un proces în instanță împotriva fostului angajator.

Românca speră că va începe un nou proces

Procesul împotriva companiei părea să fi ajuns la final, după ce un judecător a confirmat o decizie de arbitraj care respingea cazul. Totuși, un complet de judecători de apel din California a anulat această hotărâre în favoarea ei.

Românca a susținut pentru BBC News că acum vrea să îi dea în judecată pe Elon Musk și Tesla. Compania nu a oferit nicio reacție referitoare la acest caz. De asemenea, ea a menționat că se așteaptă ca procesul să revină la stadiul inițial, permițând astfel demararea unor noi proceduri.

„Sperăm să începem un nou proces și să avem șansa să îl înfruntăm pe Elon Musk în fața unui juriu și a unui judecător”, a mai spus românca.

Cristina Bălan câștigă procesul împotriva Tesla

Cristina Balan a explicat că era îngrijorată de faptul că mochetele din interiorul anumitor mașini Tesla se rulau sub pedale, ceea ce reprezenta un pericol pentru siguranță. Ea a afirmat că managerii au ignorat aceste detalii, devenind ostili, iar în cele din urmă a fost concediată.

Tesla

Sursa foto: Dreamstime.com

Ulterior, a câștigat un proces pentru concediere abuzivă, care a marcat începutul unei lungi bătălii. Tesla a acuzat-o public pe româncă că s-ar fi folosit de resursele companiei pentru un „proiect secret”. Cristina Bălan a respins constant aceste acuzații și a decis, în 2019, să dea compania în judecată pentru defăimare.

„Vreau să îmi curăț numele. Mi-aș dori ca Elon Musk să aibă decența să își ceară scuze”, a spus românca.

Cine este Cristina Balan

Cristina Balan s-a născut în România și a fost studentă la Universitatea Transilvania din Brașov în 2002, conform zf.ro. Înainte de a lucra pentru Tesla, a lucrat la Boeing și la alte două companii de renume.

Între 2010 și 2014, Cristina Balan a fost inginer de proiectare la Tesla, unde s-a ocupat de proiectarea elementelor interioare și a modulelor pentru baterii pentru diverse modele de automobile.

Printre realizările sale se numără interiorul portierelor Porsche Cayenne, modulele de baterii pentru Mercedes-Benz B-Class și Toyota Rav4 EV, precum și consola centrală a modelului Audi R8. Începând cu 2015, Cristina Balan a fondat propria companie de design.